Lifestyle

3 dolog, ami miatt érdemes szakemberre bízni vállalkozásunk online jelenlétét

A startupok és gyakran a kezdeti stádiumban lévő KKV-k is szeretik saját kézben tartani a marketing feladatokat, viszont a vállalkozás növekedésével egy marketing ügynökség bevonása jelentősen megnövelheti a ROI-t (return of investment) és értékes időt spórol az adott vállalkozásnak, amely a cég folyamatainak optimalizálására vagy termékfejlesztésre fordítható.

A marketing kiemelt fontosságú

A marketing kiemelt fontosságú, különösen egy kezdő vagy növekedésben lévő vállalkozás életében, ugyanis ez az, ami felhívja a célközönség figyelmét a termékre vagy szolgáltatásra, ezáltal ér el egyre több potenciális fogyasztót a vállalkozás és végeredményben ez a tevékenység fekteti le az eladások alapját.

Miért érdemes szakemberre bízni a marketing feladatokat?

Egy marketing szakember vagy marketing ügynökség munkájának nagy részét az adatok elemzése teszi ki. A marketing stratégia megtervezését egy alapos piackutatás és a potenciális fogyasztók és szokásaik aprólékos megismerése előzi meg, és ennek alapján dolgozzák ki a stratégiát, az adott termék vagy szolgáltatás célzott terjesztésének érdekében.

Ezen felül a jó szakemberek a marketing módszereket gyakran A/B tesztelik, hogy tűpontosan meghatározzák mi az a stratégia, ami valóban beválik az adott célközönségnél. A marketing feladatok közé tartozik a versenytársak figyelése és az ő stratégiájuknak a tanulmányozása és elemzése is. A fogyasztói szokások alapos megértése úgyszintén a marketing szakember vagy ügynökség feladatát képezi.

A fenti adatok összegyűjtése, a piaci tendenciák és a fogyasztói szokások változásának figyelemmel követése meghatározza a marketing terv kialakítását és amint szükséges, új stratégiák kidolgozását is magával hozza, aminek a segítségével a brand ismertsége és az eladások száma is egyre növekszik.

1. Értékes időt takarít meg a feladatok kiszervezése

Valóban igaz, hogy a marketing feladatok ellátása, a piackutatás és a fogyasztói szokások megismerése, a stratégia kidolgozása, kampányok tervezése és elindítása mind tanulható. De ha igazán őszinték akarunk lenni, egy vállalkozásnak erre nemigen van ideje, illetve a munkaerőt és anyagi forrásokat gyakran kifizetődőbb a termékfejlesztésre és az operatív feladatok optimalizálására allokálni.

Arról nem beszélve, hogy amíg a vállalkozás létrehoz egy teljes marketing osztályt, ami a fenti feladatokat tökéletesen ellátja, az bizony hónapokba telhet. A mai kompetitív üzleti életben és a telített piacokon ez a fajta időveszteség nem engedhető meg, ha pedig mégis bekövetkezik, akkor a hibás stratégiai döntésnek köszönhetően nehezen helyrehozható lemaradást és anyagi veszteséget is generál.

Ezért célravezetőbb a marketing feladatokat kiszervezni, és a szakemberekre bízni a jól konvertáló hirdetési kampányok, a közösségi média jelenlét menedzselését, weboldal vagy webshop tervezését, míg a cégvezetés a növekedési stratégiájára fókuszál.

marketing ügynökség startup vállalkozások

2. A marketing kiszervezése anyagi megtakarítással is járhat

A vállalkozások általában a marketing költségek nagyságával indokolják meg azon döntésüket, hogy nem szervezik ki a marketing feladatokat. A mögöttes logika pedig az, hogy ha tudják használni a közösségi médiát és ezen felül pedig a Google és Facebook kampányok indítása sem követel meg atomfizikusi végzettséget, akkor ezeket a feladatokat majd megoldják házon belül.

Ámde a marketing nem csak ebből áll, és ilyenkor szokott az bekövetkezni, hogy a a marketing és reklámköltségek csak nyelik a pénzt, kézzelfogható eredményt viszont nem hoznak, így ez a megoldás hosszútávon bizony veszteséges lesz. Ha ténylegesen szűk a költségvetési keret, akkor is érdemes szabadúszó szakemberekkel időszakosan együtt dolgozni, de mindenképpen szakemberek bevonása ajánlott. A marketing szakértő rengeteg tapasztalattal rendelkezik, pontosan tudja, hogy mit csinál, a stratégiáját adatokra építi és az eredményei és így a megtérülés is pontosan mérhető.

Ezen felül nem szabad elfelejteni, hogy a marketing feladatok kiszervezése megtakarítja azokat a költségeket, amiket amúgy a kollégák felvételére, képzésére, a profi technológia és szoftveres feltételek megteremtésére fordítana a vállalkozás.

3. Miért marketing ügynökséget válassz?

A marketing feladatok kiszervezésénél felmerülhet, hogy az egyéni szakértők vagy egy online marketing ügynökség választása jár több előnnyel. Nyilván egy-egy szakember megbízása kevesebbe kerül, mint egy teljes ügynökség szolgáltatásainak megvétele, de ennek megfelelően, e kettőnek az eredménye sem hasonlítható össze.

Egy marketing ügynökség legnagyobb előnye, hogy náluk mindenféle szakértő megtalálható; ha a vállalkozásnak videókra van szüksége, akkor ahhoz a szkriptet, a forgatást, az utómunkálatokat mind elvégzik, ha a cég a közösségi média jelenlétét szeretné erősíteni, akkor arra is van szövegíró, designer és PPC-s szakértő; egyszóval a jó marketing ügynökség előtt nincs lehetetlen.

A marketing minden aspektusára kiterjedő szakemberek együttesének pedig az a további előnye, hogy így valóban személyre szabott, és az egyéni szakemberek tudása által nem behatárolt, hanem elképesztően kreatív és innovatív, a legújabb marketing trendeket követő stratégiák születhetnek.

Oldalak

Lifestyle
Home&Design
Elsőre furcsa és kissé feleslegesnek ható trend ütötte fel a fejét a lakberendezés területén.
Lifestyle
Ezek a tettek minimális erőfeszítést igényelnek, mégis pozitív irányba változhat az életed általuk.
Fashion&Beauty
Az intim területekről való gondoskodás elengedhetetlen része a megfelelő fehérnemű kiválasztása. Eddig talán nem is gondoltad volna, de bizony akad néhány típusú fehérnemű, melyek súlyos problémákhoz...