Miért leszünk jobban a frissen mosott ruha illatától?
A P&G Ariel márkája most két új mosószert mutat be folyékony mosószer és kapszula formájában. A Lenor Fresh Air a friss levegőn szárított ruhák illatának élményét nyújtja, a Lenor Amethyst Flower pedig egy friss virágcsokor lenyűgöző aromáját idézi.
A kellemes illat csökkenti a rossz szagok közérzetre gyakorolt negatív hatását
Az illatosított mosó- és tisztítószerek egyik legfontosabb célja a rossz szagok megszüntetése és a háztartási környezet felfrissítése. A kellemes illat emellett csökkenti a rossz szagok közérzetre gyakorolt negatív hatását, befolyásolhatja a termék használata közbeni élményt, élvezetessé teheti a feladatot, és a használat utáni, hosszú távú hatékonyságot mutató jelzésként működik, mint például a frissen mosott ruha illata. Az illatosított termékek további fontos előnye a termék által kiváltott érzelmi reakciókban rejlik, az illat érzelmi emlékeket előidéző ereje ugyanis a szaglás egyik meghatározó jellemzője. A P&G mosószerek területén végzett korábbi vizsgálata, amelyben egy illatosított mosószer hűséges használóinak arckifejezését kódolták, miközben a mosószer illatát érezték, vagy kedvenc zenéjüket hallgatták, azt találta, hogy több pozitív érzelmet vált ki a mosószer illata, mint a kedvenc zenei válogatás. Számos piaci adat azt is kimutatta, hogy az illatosított termékek iránti kereslet a stresszes időszakokban – pl. a koronavírus-járvány idején – nagymértékben megnőtt, ami fontos bizonyítéka annak, hogy a jó illat pozitív hatással van a hangulatra és lelkiállapotra is.
Itt a legújabb Ariel: Így kerülhet kevesebb mikroszál és színezék a vizeinkbe!
A Whirlpool, Electrolux, Candy és Beko mosógépgyártók által is ajánlott Ariel bemutatja az új +Touch of Lenor Amethyst Flower és +Touch of Lenor Fresh Air mosószereket, amelyek szekrényben tárolt ruhák esetén akár 2 héten át tartó frissességet biztosítanak a ruháknak, és már alacsonyabb mosási hőfokon is hatékonyan tisztítanak.
“A “Fresh Air” a nagyszüleink idejében a friss kerti szellőn a facsipeszekkel felaggatott és a napsütés melegében csattogva-lengedezve megszáradt textíliáink ropogós frissességét idézi fel citrusos-aldehides-akvatikus, úgynevezett vizes-zöld illatával. Hogy csavarjunk egyet a történeten, ez a víz valójában tengervíz illatot hoz, és a felette fújó szellőben enyhén sós-jódos-tengeri algás jegyek adnak további egzotikus tisztaságérzetet.
Az “Amethyst Flower” megejtően kedves, feminin virágossága pedig egy mesebeli komplex virágcsokoré, benne az Earl Grey teából ismerős bergamottos azaz keserűnarancshéj-illóolajos illatjeggyel. Érdekessége, hogy a frissessége mögött érzékelhető női karakter finom gyümölcsösségű telt feminitása lengedez végig a kompozíción, így az ezzel mosott textíliákat örömmel ölelik majd magukhoz, vagy bújnak beléjük a hölgyek és a család gyermekei mellett a férfiak is” – meséli Zólyomi Zsolt, parfümőr.
A vállalat Leedsi Egyetem tudósival végzett kutatása nemrég azt is megállapította, hogy a rövidebb, hidegebb vízben történő mosás során jelentősen kevesebb mikroszál és színezék oldódik ki a ruhaneműből, és kerül a szennyvízbe, így a természetes vizek megóvására is pozitív hatással van. Emellett az Ariel folyékony mosószer 80%-ban biológiailag lebomló szerves összetevőket tartalmaz, és 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kerül forgalomba.
Források:
https://cognitiveresearchjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s4123...
https://us.pg.com/blogs/pg-sustainability-tide-ariel-cold-water-wash/
https://www.ariel.co.uk/en-gb/about-ariel/sustainability/your-commitment...
https://www.leeds.ac.uk/news-science/news/article/4524/quicker-and-coole...