A jó, amiből nem árt meg a sok - Teszteltük az új nyolcas Golfot

Az emberrel nagyjából két dolog történhet amikor a Volkswagen legújabb Golf modelljével találkozik. Első látásra szerelembe esik vele, vagy kicsit fejcsóválva - de azért mégis vissza-vissza pillantva - elsétál mellette. Hát mi nem hogy elsétálni nem tudtunk mellette, de kiszállni is alig akartunk belőle...

Van benne valami

A tesztautó adatai:

Típus:___Golf Style 1.5 eTSI OPF DSG
Szín:_________Lime-sárga metál
Teljesítmény:__-110 kW/150 LE
Hengrtérfogat:_-1498 ccm

Az immáron nyolcadik generációt képviselő Golfnak vannak ugyan kisebb-nagyobb hibái, de én speciel rég vittem vissza tesztautót olyan nehéz szívvel, mint ezt a kicsit "furazöld", de mégis igazán szemrevaló példányt. A tesztidőszak alatt valahogy végig úgy éreztem, hogy bár nem tudnám konkrét pontokba szedni, miért, de ezzel az autóval egyszerűen jó megjelenni és még annál is jobb vezetni, van benne valami plusz faktor, amitől egy autó nem csak használati tárgy lesz, hanem jelenség. Persze aki akar, találhat - és fog is benne találni - hiányosságokat, ezek viszont inkább voltak meglepők, mintsem hosszú távon bosszantók, de nyilván mindenkinek más az ingerküszöbe.

Az a szép, az a szép, akinek a színe: zöld

Személy szerint mindig nagyon örülök, amikor a márkák nem csak a standard színeket erőltetik egy adott modellen, hanem mernek újítani és valami merésszel próbálkozni. Nos, a tesztpéldányunk által is "viselt", hivatalosan lime-sárga metál árnyalat ezt nálam maximálisan hozta is, de aki kevésbé kedveli a látványos belépőket, az is számos visszafogottabb színvariáns közül választhat. A legdiplomatikusabban egyébként egy kutas kolléga nyilatkozott ezzel kapcsolatban, aki jól végigmérve az autót csak ennyit mondott: "olyan fura ez a zöld, hogy már szép." Hát, valahogy így.

Az új Golf persze a színén kívül számos más vonásával is vonzza a tekinteteket. Szemből nézve ilyen például a lökhárító vagány rácsozása, vagy a szériára jellemző, kifejezetten elegáns, hullámos fényszórók, amik minden modellben LED világítást kaptak, az autót megkerülve pedig a kipufogó elrejtésére szolgáló króm dísz elem, amire elismerően bólogathatunk. A Golfok hamisítatlan arculati elemét, a vaskos C-oszlopot a nyolcadik generáció esetében is megtartották a tervezők, így oldalról tekintve az autóra, egy kicsit nosztalgikus élményeket is ébreszthet bennünk a legújabb modell. Ami viszont már-már a retro kategóriát súrolja, az a motorháztető fém kitámasztó pálcája, de most komolyan, egy-egy gázteleszkóp igazán beleférhetett volna még ehelyett.

Méretét tekintve egy nagyon is jól eltalált modellről van szó, pont olyan nagy, hogy minden és mindenki kényelmesen elfér benne, viszont éppen akkora, hogy a városban való parkolás sem okoz különösebb gondot. A hátsó csomagtartó megmaradt az eddigi 380 l-es űrtartalomnál, ami egyébként normál használatra untig elég (3 nő balatoni csomagjával tesztelve), aludni viszont nem tudnánk benne, a hátsó támlákat lehajtva ugyanis továbbra sem kapunk sík felületet - mondjuk nem is erre lett kitalálva.

Viszlát analóg világ

A legtöbb autóban a digitalizált megoldásokkal általában az a baj, hogy az újabb szériák esetén a tervezők igyekeznek minél látványosabb megoldásokkal előrukkolni, és eppén ezért néha kicsit túl is tolják a dolgot. A nyolcas Golfnál azonban szerencsére nem ez történt, a műszerfal dizájnja kifejezetten letisztult, ugyanakkor mégis elegáns. A vezető előtti és a középkonzol feletti monitorokat összekötő panel is igazán különlegesre sikerült, a műszerfalba épített változtatható színű hangulatvilágítás pedig főként este mutat remekül.

Apropó éjjeli vezetés. Bár sajnos nem szériafelszereltség, de mindenképp megfontolandó extra lehet a tesztautóban is megtalálható ún. IQ Light csomag, ami nem csak az időjárási, vagy városi fényviszonyoknak megfelelően képes automatikusan beállítani a világítást, de a kanyarfény mellett folyamatos reflektorfényt is tud adni úgy, hogy szükség esetén lekapcsolva az oda világító LED-eket, ne vakítsák el a szembe jövőt. Ami viszont sokaknak kellemetlen meglepetés lehet, az a középkonzol feletti monitor manuális vezérlő gombjai, ezekről ugyanis valamiért lemaradt az éjszakai megvilágítás, eléggé megnehezítve ezzel a sötétben történő használatukat.

Ezzel ellentétben amikre viszont tényleg egy szavunk sem lehet, azok az ülések. Bár első ránézésre hátul talán kicsit szűkösnek tűnhet a hely, ez a gyakorlatban egyáltalán nem mutatkozik meg, kényelmesen el lehet férni itt is. A hátul utazók kényelméről gondoskodik továbbá az elöl-hátul külön szabályozható háromzónás klíma, de olvasólámpa és USB csatlakozó is került ide. A vezetőülés motoros beállításait automatikusan eltárolja a rendszer, leállításkor pedig diszkréten hátrébb is csusszan, ezzel is megkönnyítve a kiszállást. A sofőrülés ezen kívül masszázsfunkciókat és kihúzható combtámaszt is kapott, ez utóbbi kár, hogy a jobb elsőből már kimaradt.

Plusz finomság az autóban az indukciós telefontöltési lehetőség, ami hasznos ugyan, de a kivitelezése sajnos annyira nem sikerült jól, a felület ugyanis befelé lejt, így a telefon kijelzőjéből vezetés közben vajmi keveset látunk. Ezt persze könnyen orvosolhatjuk az okostelefon tükrözésével, de hát a szokások ugye. Az új Golf digitális menürendszere talán nem tartozik a legegyszerűbbek közé, de viszonylag hamar bele lehet jönni, innentől pedig a lehetőségek széles tárházával találkozhatunk, mind a személyreszabási, mind pedig a vezetéstámogató rendszereket illetően.

Remek vezetési élmény

Az általunk tesztelt automata váltós, 1.5-ös eTSI 48 voltos lágy hibrid hajtással rendelkezik, ebből azonban vezetés közben nem sokat érezni, a fogyasztáson viszont nagyon is jól látszik. Öt nap vegyes használat után 6,4 l-es átlagfogyasztást mértünk, de autópályán haladva már szinte végig 5,5 körül mozgott ez az érték. A kellemes fogyasztásban természetesen a hosszú hetedikkel rendelkező duplakuplungos váltónak is nagy szerepe van, de a takarékos hengerkapcsolás és persze a lágy hibrid technológia is sokat segít.

Az 1.5-ös benzinmotor szuper dinamikát ad az autónak, a kormányzásban és a futóműben sem találtunk kivetnivalót. Az autókulcsnyi méretű váltókar kifejezetten tetszetős, még sportosabb megjelenést kölcsönözve ezzel a belső térnek. Ez a sportosság egyébként a vezetési élményben is remekül érvényesül, a váltó gyorsan kapcsol, a motor viszont kiemelkedően csendes, és a menetszél zaja sem érzékelhető az autóban. A vezetéstámogató rendszerek is sokat emelnek a komfortérzeten, bár a sávtartó asszisztenssel néha sikerült összeakadnom, ez ugyanis tényleg csak egyértelmű felfestések esetén működik hibátlanul. A 210 km/h-ig aktív távolságtartó tempomat viszont kifejezetten hasznos és jól is teljesít, de nyilván ezt a hazai autópályákon aligha fogjuk kimaxolni.

Összességében

Az új Golf a kisebb, de abszolút kezelhető hiányosságok ellenére is egy nagyon szépen összerakott, igényes megjelenésű modell lett, amit élmény vezetni. A nyolcas széria nagy eséllyel inkább a fiatal vásárlók körében lesz népszerű, amin tulajdonképpen nem is kell csodálkoznunk a teljesen digitális környezet és a vagány vonalvezetés eredményezte újabb szintre emelt "Golf életérzés" miatt.

Fotók: Volkswagen

Oldalak

Szólj hozzá Te is!