Övék a jövő? Bemutatjuk Magyarország legmenőbb influencereit
Hamarosan elindul a Femcafe.hu új interjúsorozata. A #filternélkül lerántja a leplet a magyar vloggerek, youtuberek és Instagram modellek csillogó világáról.
Ez tényleg egy foglalkozás?
Véleményvezérnek, azaz influencernek neveznek szinte minden olyan felhasználót, aki egy nagyobb követőbázisra tett szert a közösségi médiában. Olyan egyedi tartalomgyártók, akik a saját kreativitásuk, egyéniségük révén generálnak nagyobb közösséget. Az ügyes PR és marketing szakemberek hamar lecsaptak erre a jelenségre: a bloggerek, vloggerek, youtuberek és Instagram felhasználók videóit különböző szponzorációra kezdték el használni. Magyarországon az utóbbi 2-3 évben terjedt el szélesebb rétegben az "influencerkedés", már több száz felhasználó van, aki kizárólag ebből a tevékenységből él. Nem is akárhogyan.
Jó befeketetés ez?
A vállalkozónak, aki el akarja adni a termékét, mindenképpen. Az influencer marketing nagyban épít az online megosztáson alapuló kommunikációra, és nemcsak a márkaismertséget növeli, hanem emeli a márkával szembeni elköteleződést, aktivizálja az adott cég számára fontos mikroközösségeket is. Egyedi és villámgyors módon, de a legfontosabb, hitelesen jut el célközönségéhez egy adott termék. De maga az influencer sem jár rosszul. Az általa bemutatott terméket szinte minden esetben megkapja, ezen felül számos ajándékban részesül: ingyen utazásokban, éttermi és eseménymeghívásokban és rengeteg más luxustermékben. A cégek marketingesei pedig szinte minden pénzt megadnak azért, hogy márkahűséget vásároljanak befolyásos véleményvezérektől. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az influencer egy adott terméket saját közösségi oldalán úgy jelenít meg, mint saját kedvencét. Hazai viszonylatban - a követőtábor mennyiségétől függően - az Instagram felhasználók 5.000-től akár 500.000 forintot kaphatnak egy megjelenésért.