Nagykorában majd hálás lesz érte...vagy mégsem? Lelki betegségekhez vezethet a gyerekeknél a túl sok különóra

Vajon akkor segít a szülő a gyermekének, ha – időt, energiát és pénzt nem sajnálva – egyik különóráról a másikra viszi, vagy ha hagyja játszani? A szakértő válaszol.
Különóra iskola után: teher vagy felkészítés a jövőre?
Matekóra után zongoralecke, úszás és angol tanfolyam? Normális, ha általános iskolásoknak olyan naptáruk van, mint egy vezérigazgatónak? Biró Tamara, a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai kórház pszichológusa szerint sok függ a gyermektől és az iskolától is, de a szülőnek saját motivációit is érdemes átgondolnia.
„Nagykorában majd hálás lesz érte" – mondja sok szülő, majd a legjobb szándéktól vezérelve beíratja gyermekét a sokadik különórára, edzésre is. Ami természetesen nem baj, sőt. „Az iskolán kívüli elfoglaltságoknak van közösségformáló erejük, alkalmasak a feszültséglevezetésre és fejleszthetik az önszabályozási és együttműködési készséget. Ugyanakkor sok a fáradt gyerek, akiknek nem marad lehetőségük arra, hogy a napi eseményeket játéktevékenységgel dolgozzák fel" – mondta a szakember. A szülőknek is érdemes alaposan átgondolniuk, hogy nekik milyen motivációjuk van a különórák megválasztásában: mi az a program, ami valóban a gyermekről szól és mi az, ami inkább róluk? Valóban a kicsi személyiségéhez illő elfoglaltságot találtak, vagy a saját ambícióikat elégítik ki? Ez a feladat a szülőtől némi önismeretet követel.