MÁV: sokszor mégse kapja meg a pénzét az, aki késési biztosításra jogosult

Jómagam legalábbis ezt tapasztaltam. Volt több mint fél órás késés, ügyfélszolgálati telefon, ráadásul e-mailt is írnom kellett. Mire lementek ezek a körök, csak akkor utalták vissza a pénzt.
Nem ordító összegről beszélünk, de más megkapta a vonaton, jómagam nem – A MÁV is elismerte, hogy olykor lehet hiba az informatikai rendszerükben
Maga az automatizmus jelentős előnyt jelent az utasok számára, hiszen nem kell külön ügyintézést kezdeményezniük, nem kell formanyomtatványokat kitölteniük, és nem kell hosszú telefonos várakozásokkal számolniuk.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a késési biztosítás nem kizárólag az online vásárolt jegyekre vonatkozik. Az automatából vagy pénztárból vásárolt papíralapú jegyek esetében is érvényes, ám ezeknél az utasnak aktívan kell közreműködnie. A jegy vonalkódját például be kell olvasni a MÁV+ applikációval, hogy a rendszer azonosítani tudja a jegyet és regisztrálja a késést. Ez a megoldás ugyan nem olyan kényelmes, mint az automatikus visszatérítés, de lehetőséget ad arra, hogy a hagyományos jegyvásárlók se maradjanak ki a kompenzációból.
Én azonban kimaradtam, és ha nem jelzem, valószínűleg nem is kapom meg a visszatérítést, így nem árt résen lenni.
Cikkünk a következő oldalon folytatódik!





























