Mangó, méz, kurkuma – Ezek a szuperélelmiszerek egészségre gyakorolt jótékony hatásai

Acai bogyó

Az acai bogyó kinézetre leginkább a fekete szőlőhöz hasonlít, de nála lényegesen magasabb, tízszeres antioxidáns mennyiséget tartalmaz. Vitamintartalmát tekintve a kékáfonyát is megelőzi, ezért a világ egyik legegészségesebb gyümölcseként tartják számon. Polifenol tartalma segít megelőzni a szervezetben zajló káros oxidatív folyamatokat.

Spirulina alga

A tenger gyógyító erejét magában rejtő növény magas fehérjetartalma mellett sokféle vitamint és nyomelemet tartalmaz, ezért nem meglepő, hogy a NASA is előszeretettel alkalmazza az űrutazások alkalmával. Az erősen zöld színét adó klorofillnak köszönhetően erősíti az immunrendszert, csökkenti a koleszterin- és LDL szintet, valamint a vércukorszint stabilizálásában is nagy szerepet játszik.

Quinoa

A quinoa az egyik legtáplálóbb gabonaféle. A szervezet számára szükséges összes esszenciális aminosavat tartalmazza. Magas rosttartalmának köszönhetően lassan lebomló szénhidrát, lúgosító és méregtelenítő hatású, ezért fogyókúrázók és sportolók számára kifejezetten ajánlott. Gluténmentes, ezért lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják.

Jön a nyár, vele együtt pedig a zsírban tocsogó strand-finomságok. Ha szeretnéd elkerülni a magas koleszterinszint okozta súlyos, akár életveszélyes problémákat, akkor ezeket az ételeket muszáj gyakrabban fogyasztanod.

Fotó és leadfotó: 123rf.com

Oldalak