Egészség

Mennyi idő alatt nyerem vissza az alakom? - Ezt kell tudni a szülés utáni sportról

Korrigáljuk az eltéréseket!

A szülést követően érdemes egy lazább, könnyebb mozgásformát választani, leginkább gyógytorna, pilates vagy gerincjóga ajánlott. Fontos, hogy a választott sport ne legyen ugrálós (aerobik, futás stb.), de túlságosan statikus se. A terhesség ideje alatt számos mozgásszervi változás következik be, például a szalagok és a hasizmok megnyúlnak és meggyengülnek, a hátizmok rövidülnek, stb. Ezek tekintetében és ezeknek megfelelően személyre szabottan olyan mozgásforma választandó, amely képes ezeket az eltéréseket biztonsággal korrigálni. Érdemes tehát szakemberhez, például gyógytornászhoz, jógaterapeutához, vagy pilates-trainer-hez fordulni, és személyre szabott edzéstervet kérni. Fontos, hogy izomlázat nem szabad előidézni, ugyanis a felszaporodott tejsav az anyatej ízét kellemetlenné teheti a baba számára.

Mennyi idő alatt nyerhetem vissza az eredeti alakomat?

Minden nő esetében eltérő, hogy mennyi idő alatt regenerálódik a szervezete, és mennyi idő alatt sikerül megszabadulni a súlytöbblettől. Érdemes türelemmel lenni és figyelembe venni azt, hogy a várandósság is közel egy év volt, így a regenerációhoz és a régi formánk visszanyeréséhez is közel ennyi idő kell. A megfelelő sport mellett természetesen érdemes a helyes és kiegyensúlyozott, rendszeres táplálkozásra is odafigyelni. Nem ajánlatos önsanyargató diétába fogni, már csak annak tekintetében sem, hogy maga a szoptatás is igencsak energiaigényes a szervezet számára, így szükség van a megfelelő energia bevitelre.

Mindent egybe vetve tehát érdemes a szülést követően is folytatni, vagy esetlegesen elkezdeni a sportot, amennyiben az anyát egy szakember gondosan felmérte, és személyére egy speciális egyéni mozgássort állított össze. A gyakorlatokat ajánlott szépen fokozatosan nehezíteni, arányosan a szülést követő idő előre haladásával, valamint az anya fittségének fokozódásával. Az újdonsült anyának nincsen mitől tartania amennyiben megfelelő szakember segítségével és természetesen orvosi konzultálást követően kezdi el a sportot.

A várandósság 9 hónapja az egészséges, jó kondiban lévő kismamákat is igénybe veszi. Az átrendeződő test, a különféle hormonális változások, valamint a szervezet fokozott terhelése számos kisebb-nagyobb kellemetlenséget, panaszt, esetenként fájdalmat okozhatnak. Ezen panaszok egyénenként eltérő intenzitással ugyan, de kivétel nélkül minden kismamát érintenek. Megfelelő és rendszeres testmozgás, valamint helyes táplálkozás azonban megoldást jelenthet és a panaszok jelentős része csökkenthető.

Fotó: 123rf.com

Oldalak

Egészség
Lifestyle
Te mennyire tudod magadról, hogy melyek a legkevésbé kívánatos tulajdonságaid? Most ezzel a képpel tesztelheted!
Sztárok
Csányi Misi és zenekara új klipjében még a fiú édesanyja, Lia is szerepet kapott, aki természetesen teljes mellszélességgel támogatja fiát zenei karrierje építésében.
Lifestyle
A fokhagyma nem csak remek fűszer, hanem szuper orvosság is egyben, ám ahhoz, sokáig megőrizze a frissességét, megfelelően kell tárolni.