A levegőben repült ki az utasszállító gép szélvédőjén a pilóta
Egy rosszul visszaszerelt, a pilótafülke bal oldalánál található szélvédő kiszakadt a helyéről, a kapitányt derékig azonnal kiszippantotta a nyomáskülönbség.
A British Airways 5390-es járatának balesete
1990. június 10-én a British Airways 5390-es járata menetrend szerint szállt fel az angliai Birminghamből, helyi idő szerint 7.20-kor 81 utassal és 4 légi utaskísérővel. A gépet, ami a spanyolországi Málagába tartott, Tim Lancaster kapitány és Alastair Atchinson másodpilóta vezette. A felszállás rutinszerűen zajlott le, majd miután a gép emelkedni kezdett, mindkét pilóta kikapcsolta az övét.
7.33-kor az utaskísérők elkezdték a készülődést a reggeli felszolgálásához. A gép ekkor 5300 méter magasan volt az Oxfordshire-i Didcot fölött. Hirtelen hangos csattanás hallatszott, és a géptörzsben azonnal fehér köd keletkezett. A hangot az okozta, hogy a pilótafülke baloldali, a kapitány felőli szélvédője hirtelen kirepült a helyéről. A kapitányt derékig azonnal kiszippantotta a nyomáskülönbség a tátongó lyukon, akinek így teste félig a gépen kívülre került. Lancaster lábai beleakadtak a műszerfal és a szarvkormány közé, valamint Nigel Ogden utaskísérő is tartotta azzal, hogy belekapaszkodott a lábaiba és nem eresztette el.
A pilótafülke és az utastér közti ajtó beszakadt, a törmelék a rádiós és navigációs billentyűzetre hullott, a gázkar elérhetetlenné vált. Emiatt a gép zuhanása közben tovább gyorsult. Eközben Az utastérben a többi utaskísérő nyugtatgatta az utasokat, rögzítette a mozgó tárgyakat és mindenkit felkészített a kényszerleszállásra. Mindeközben Lancaster a 800 km/órás menetszélben kezdte elveszíteni eszméletét a ritka levegő miatt.