Lifestyle

Nem jön könnyen álom a szemedre? Ezek a legkiválóbb ételek, amik segítenek az elalvásban

Sokan küzdenek azzal, hogy esténként nehezen merülnek álomba, bizonyos finomságok elfogyasztása azonban pikk-pakk orvosolni tudja ezt a problémát. Cikkünkben felsoroljuk, miket érdemes enni azelőtt, hogy bebújunk az ágyba!

Kulcs a pihentető alváshoz

Az alvás minőségét sok minden képes befolyásolni, többek között például az, hogy milyen ételeket és italokat fogyasztottunk nem sokkal lámpaoltás előtt - ha például túl zsíros fogásokkal tápláltuk a szervezetünket az esti órákban, biztosak lehetünk abban, hogy másnap reggel fáradtan ébredünk fel. Ha azonban tudatosan odafigyelünk az étkezésre, idővel azt fogjuk tapasztalni, hogy a testünk meghálálja nekünk mindezt, és sokkal könnyebben alszunk el, mint előtte bármikor. Galériánkban eláruljuk, mit érdemes csemegézni, ha véget szeretnénk vetni az álmatlan éjszakáknak:

A dió remek forrása a triptofán nevű aminosavnak, ami hozzájárul a melatonin és a szerotonin termelődéséhez: előbbi az alvási ciklust szabályozza és elősegíti a mély szundítást, utóbbit pedig örömhormonként is ismerjük. A dió egyébként nemcsak triptofánt, hanem melatonint is tartalmaz, vagyis duplán hatásos altató.
Kattints a további képekért!

Kíváncsi vagy, hogy mik befolyásolhatják az álmok természetét? Egyik-másik tényező egészen váratlanul ért minket – főleg az utolsó! Lássuk!

Leadfotó: 123rf
Forrás: Healthline

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Mivel több mint 200 napja nem volt telitalálatos szelvény, immáron nem kevesebb, mint 6,45 milliárd forint várja a játékosokat - derült ki a Szerencsejáték Zrt. tájékoztatásából.
Egészség
Sokan nem is sejtik, de a konyhájukban ott lapul egy valódi csodaszer, melynek egészségünkre nézve olyan jótékony hatásai és tulajdonságai vannak, melyek csak kevés más fűszerről mondhatók el.
Sztárok
A TV2 sztárjának a nyílt utcán kellett nagyot alakítania. Az öngyilkos jelöltet a többi autós csak kikerülte Budapesten.