Lifestyle

Ezzel az otthoni eszközzel leküzdhető a szezonális depresszió

Lassan már mindenki unja a telet, de vannak, akiket komolyabban megvisel. A szezonális depresszió komoly dolog, de ezzel az eszközzel sokat javíthatsz a hangulatodon!

Bár a naptár márciust mutat, az időjárás annyira nem kényeztetett el még minket. Az idő hideg, borús és sötét. Már epekedve várjuk a tavaszt, és így a vége felé már egyre nehezebb, főleg azoknak, akik szezonális depresszióban szenvednek. Megértjük, ha mostanra már lemerültek a lelki tartalékok, ezért, ha te is szezonális depressziótól szenvedsz, ez a cucc neked való.

Fénnyel küzdheted le a depressziót

A megoldás egy lámpa, de nem akármilyen. A fényterápiás eszközként is ismert speciális lámpák célja a szezonális depresszió megelőzése. Fontos tudnod, hogy a ez az állapot, amely a hidegebb hónapokban jelentkezik, klinikailag diagnosztizálható és kezelhető orvosi segítséggel. De nem árt, ha egyéb eszközökkel is segítesz a depresszión. Kutatások bizonyítják, hogy naponta mindössze 20 perc a fényterápiás lámpa előtt enyhíti a depresszió tüneteit és javítja a hangulatot.

Bár a fényterápia valójában nem generál D-vitamint a szervezetben, de segíti a melatonin és a szerotonin szabályozását. A tudósok úgy vélik, hogy a hosszabb téli éjszakák arra késztetik a szervezetünket, hogy több melatonint termeljen, amitől álmosabbak leszünk. Azzal, hogy hosszabb ideig világos fényben vagyunk, segíthetünk a melatonin szabályozásában, mert kvázi becsapjuk a szervezetünket, mert a fény miatt azt hiszi, az éjszakák rövidebbek, mint valójában.
Kattints a további képekért!

Leadfotó: Pixabay
Forrás: purewow.com

Oldalak

Video Visszatérés a munkába kisgyerek mellől - tippek a szakértőtől
Lifestyle