Jól kezdenéd a napot? Íme, a tökéletes összetételű reggeli

Rengeteget hallani a reggeli fontosságáról, így az nem is kérdés, hogy reggelizzünk-e. Az azonban néha egész komoly gondot okozhat, hogy mit is fogyasszunk ilyenkor, amitől valóban jól indul a nap. Pedig érdemes erre egy kis figyelmet fordítanunk, hiszen a megfelelő összetételű reggeli étkezések segítségével valóban megalapozhatjuk egész napi vitalitásunkat.

A megfelelő reggeli összetétele

Az ideális reggeli fehérjéből, rostból, illetve zöldségekből és gyümölcsökből áll. E három élelmiszer kombinációja biztosítja szervezetünk számára azt az energiát, amelyre annak optimális működéséhez szüksége van. A fehérjék, rostok és zöldségek, gyümölcsök hármasa ugyanis elegendő erővel tölt fel és megakadályozza a vércukorszint ingadozását.

A szilárd táplálékok mellett a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztásra érdemes ügyelnünk reggelente is. Ezt elsősorban cukormentes folyadékok: víz, frissen facsart gyümölcslevek és gyógyteák formájában ajánlott magunkhoz venni. A reggelinek azonban nemcsak az összetételére, hanem elfogyasztásának körülményeire is érdemes figyelmet fordítanunk. Ne útközben, állva vagy a lakásban rohangászva, hanem az ebédlőasztalnál nyugodt körülmények között, minden falatot gondosan megrágva reggelizzünk.

Rostok

A rosttartalmú élelmiszerek hozzájárulnak az emésztőszervek megfelelő működéséhez, a vércukorszint ingadozásának elkerülésével pedig nemcsak a cukorbetegség kialakulásának kockázatát csökkentik, hanem segítenek az éhségérzet kordában tartásában, így a hirtelen kialakuló éhségrohamok elkerülésében is.

A reggelinkbe számos rosttartalmú élelmiszert csempészhetünk, mint például müzlit, gabonapelyhet, teljes kiőrlésű pékárukat és desszerteket (palacsintát, muffint) vagy a granolát. Ha fokozni akarjuk reggelink egészségességét, akkor készítsünk saját ízlésünknek megfelelő házi változatatokat.

Fehérje

A reggeli másik fontos összetevőjét a fehérjék jelentik, amelyek szintén a megfelelő energiaszint elérésében és a vércukor szinten tartásával a napközben kialakuló édesség utáni vágy féken tartásában játszanak jelentős szerepet. A müzlihez, gabonapehelyhez adott tej, joghurt, a teljes kiőrlésű pékáruk mellé elfogyasztott vaj, sajtok, tojás, sovány csirke- és pulykasonkák mind-mind kiváló fehérjeforrások.

Zöldség, gyümölcs

A zöldségek és gyümölcsök gazdagok vitaminban, rostban és egyéb ásványi anyagokban, így érthető, miért nem hiányozhatnak a reggeliző asztalról. A belőlük elfogyasztott mennyiségre is érdemes ügyelni, hiszen legalább egy kis csészényit kell magunkhoz venni belőlük a kívánt hatás eléréséhez. A zöldségeket és gyümölcsöket lé, turmix és smoothie formájában is elfogyaszthatjuk, ha változatosabbá szeretnénk tenni reggeli étkezéseinket.

Fotók: istockphoto.com, wallpapersjoe.com; Leadfotó: dirtydozenraces.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!