Ezekre a tünetekre számíthatsz, ha kihagyod az első étkezést

A reggeli kapkodásban sokszor nincs időnk reggezni, s ilyenkor általában gyorsan le is rendezzük annyival, hogy semmi gond, úgysem voltunk még éhesek. Pedig a korai étkezés kihagyásával egy sor kellemetlenséget okozhatunk magunknak, ami az egész napunkra kihathat.

Leesik a vércukorszint

A vércukorszint állandó, megfelelő szinten tartásához rendszeres, megfelelő összetételű étrend követése szükséges. A reggeli kihagyása a vércukor szintjének eséséhez, ezáltal többek között az iskolai, munkahelyi teljesítmény romlásához, figyelem- és memóriazavarhoz, valamint a balesetek előfordulásának nagyobb kockázatához is vezethet.

Könnyebben felszaladnak a kilók

Kutatások bizonyítják, hogy a rendszeresen reggelizők kisebb testtömeg-indexszel rendelkeznek a nem reggelizőkhöz képest, valamint a reggelizők körében kisebb eséllyel alakul ki elhízás. Ennek egyik fő oka, hogy a reggeli kihagyása túlzott mennyiségű ebédhez vagy a hirtelen jelentkező étvágy következtében egyéb, kis tápértékű nassolnivalók fogyasztásához vezethet. Ha a reggeli mellőzése mellett napközben sem hagyunk időt a megfelelő étkezésre, esti túlevést tapasztalhatunk (hűtő rohamszerű megtámadása), ami azon felül, hogy túlsúly kialakulását eredményezheti, még az emésztőrendszerünket is megterheli.

Jobban stresszelünk

Ha megfosztjuk szervezetünket az alapvető tápanyagoktól akár csak egy fél napra is, megfigyelhetjük, hogy a nap folyamán nehezebben bírjuk a nyomást és a feszültséget is kevésbé viseljük jól. A kiegyensúlyozott, nyugodt napindító étkezés nélkül rosszabbul reagálhatunk egy amúgy teljesen átlagos hétköznapi helyzetre is. Felmérések szerint azok, akik nem reggeliznek, sokkal stresszesebbnek élik meg mindennapjaikat, mint az ajánlások szerint étkező társaik.

Figyelemhiány

Egyes estekben a vacsorától a másnapi első étkezésig akár 12-14 óra is eltelhet, amely idő alatt a szervezet energiaszintje drasztikusan csökken. Ha még tovább marad tápanyag nélkül a testünk amiatt, hogy kihagyjuk a reggelit, akkor az energiaszintet a szervezetünk nem tudja visszaállítani. Ilyenkor a mentális képességek is csökkennek, így például képtelenek leszünk a nap folyamán koncentrálni.

Mivel indítsuk a napot? (x)

Ha kiegyensúlyozottan szeretnénk indítani a napot, csakis változatos étrenddel tehetjük meg, amit egy egyszerű vajas kenyér vagy egyéb pékáruk hosszútávon nem tudnak biztosítani. A NESTLÉ FITNESS reggelizőpelyhek a teljes értékű gabona mellett 5 féle vitamint és 2 féle ásványi anyagot is tartalmaznak. Egy adag natúr NESTLÉ FITNESS gabonapehely pedig a hozzáadott vas és folsav tartalma mellett egy felnőtt naponta javasolt kalciumbevitelének 24 százalékát fedezi már tej hozzáadása nélkül is.

Fotók: thebaguettediet.com, nwitimes.com

Oldalak

Video Inspiráló pillanatok Anya jól van(?) konferenciánkról
Lifestyle
Az alábbi három csillagjegy egyike alatt születtél? Akkor várhatóan a te hetedet is próbatételek nehezítik meg.
Fashion&Beauty
A forró hónapok megérkezésével nemcsak a ruhatárunk frissül fel könnyed, szellős darabokkal, hanem a sminkünk is új, élénkebb és frissebb irányt vesz.
Lifestyle
A cukkini egy igazi szuperzöldség, hiszen egyrészt igencsak sokoldalú, másrészt remek hatással van az egészségre. Ráadásul gyorsan is nő, viszont ha szeretnéd, hogy egész nyáron legyen termésed, nem...