Az 5 legfontosabb vitamin 50 felett - Ennyit szedj belőlük naponta

Minden korosztálynak más és más mennyiségű vitaminra és ásványi anyagra van szüksége. 50 éves kor fölött például a szervezet már csak extra támogatás mellett tud egészségesen működni, így fontos tudni, miből kell többet kapnia. Mutatjuk, melyek a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek napi bevitele tényleg kötelező!

1. Kalcium

Ha kevés kalciumban gazdag ételt eszel, akkor a tested máshonnan fogja megszerezni a szükséges mennyiséget – például a csontjaidból. Ahogy öregszel, úgy csökken a szervezetedben lévő kalcium; ha ez a veszteség már kritikus, akkor a csontok és a fogak elkezdenek gyengülni, és súlyos csontritkulás léphet fel. Pótlása azonban nem csak ezért fontos: a kalcium hozzájárul az idegek és izmok ingerelhetőségéhez, és az izom-összehúzódásban, a véralvadásban is szerepet játszik.

Napi kötelező mennyiség

1200 mg – ha megoldható, legalább 3 adagban vidd be a szervezetedbe, hogy folyamatos legyen az utánpótlás.

Legjobb forrásai

  • tej
  • brokkoli
  • fehérbab
  • tofu
  • kelkáposzta
  • mák
  • mandula

2. D-vitamin

Fontos tudni, hogy a kalcium akkor szívódik fel a legjobban, ha D-vitaminnal egészítjük ki. A D-vitamin fontosságát többször is hangsúlyoztuk már, és kiemeltük, hogy hiányában Parkinson-kór és különböző daganattípusok is kialakulhatnak. 50 felett különösen fontos a pótlása, mivel segít enyhíteni a korral járó kellemetlen változásokat. Megfelelő D-vitamin szint mellett kevesebb eséllyel alakul ki cukor-és szívbetegség, szklerózis multiplex és mellrák – ezen kórok mindegyikének egyre nagyobb a kockázata a kor előrehaladtával.

Napi kötelező mennyiség

800 – 1000 mg

Legjobb forrásai

  • napfény
  • magvak
  • angolna
  • szardínia
  • borjúhús
  • gomba
  • tojás
  • avokádó
  • máj
Fotó: u-run.fr

Oldalak