Ezt az étrendet kövesd a szakértők szerint, ha magas a vérnyomásod

A hipertónia, azaz magas vérnyomás az egyik legelterjedtebb betegség. Bár egy ideig nem okoz panaszt, ha elhanyagolod, az komoly következményekkel jár. A szakértők szerint ez az étrend sokat segíthet!

Magas vérnyomás

A magas vérnyomás vagy másnéven hipertónia a 140/90 Hgmm-nél magasabb vérnyomásértékét jelenti. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége a magas vérnyomás étrendi kezelését ajánlja. Bár a hipertónia egy ideig nem okoz komoly panaszt, komoly hosszútávú következményei lehetnek, mint például szívelégtelenség, vesebetegség vagy agyvérzés. A genetikai okok mellett a rossz életmód is fokozhatja a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát, mint például elhízás, túlzott koleszterin- és zsírfogyasztás, magas sóbevitel, dohányzás és alkoholfogyasztás. A jó hír, hogy megfelelő étrenddel és mozgással csökkenthető és normalizálható a magas vérnyomás. A DASH-diéta és a mediterrán étrend hatása bizonyított. Mindkét étrend lényege, hogy fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt, csökkentsd a sófogyasztást és a zsírbevitelt. Fontos, hogy az életmódi kezelés mellett a folyamatos orvosi kontrollról se feledkezzünk meg, hiszen az is szükséges a magas vérnyomás kezeléséhez! Részletesebb információt az étrendről az alábbi képes összeállításban találsz!

Sóbevitel Ha magas a vérnyomásod, maximum 1500 mg Na bevitelt javasolnak a szakértők, ami kb. 3,5 g só. A legmagasabb sótartalmúak a pékáruk, sajtok és húsok. A nátriumszegény só is jó megoldás lehet. És használj több fűszernövényt főzéskor, így kevésbé fog érződni, hogy kevesebb sót tettél az ételbe!
Kattints a további képekért!

Forrás: https://www.facebook.com/teritekenazegeszseg/photos/a.359514474090779/66...
Leadfotó: 123rf.com

3 tanács, amit, ha megfogadsz, megkönnyítheted a vas felszívódását az egészséges táplálkozás reményében. Apró, hétköznapi dolgok ezek, amikre nem is gondolnál!

Oldalak