Lifestyle

Óriási mértékben csökkenti a vastagbélrák veszélyét ez a zöldség - neked is be kell illesztened az étrendedbe

Bélrendszerünk egészségéért mi magunk is rengeteget tehetünk a mindennapok során: a kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag étkezés például mág önmagában is csökkenti a rettegett vastagbélrák kialakulásának esélyét.

Vastagbélrák: veszélyes, de könnyen megelőzhető

A vastagbélrák még mindig az egyik leggyakoribb, legelterjedtebb és - épp ezért - legveszélyesebb ráktípus, mely az utóbbi években, évtizedekben már egyre nagyobb számban fenyegeti a 40 évesnél fiatalabb személyeket. Ezért is mérhetetlenül fontos, hogy bizonyos kor után mindenki vegyen részt a vastagbélszűréseken: a vastagbélrák egyik leglényegesebb tulajdonsága, hogy hosszú évek, évtizedek alatt fejlődik ki, ezért egy vastagbéltükrözés során a szakorvosnak lehetősége adódik arra, hogy az esetlegesen megjelenő polipokat (melyek később daganattá fajulhatnak) biztonságos körülmények között eltávolítsa, a rákgyanús elváltozásokról pedig mintát (biopsziát) vegyen. A megelőzés jelentősége tehát e daganattípusnál rendkívüli mértékben felértékelődik, de ennek kulcsa nem csupán az egészségügyi ellenőrzéseken való rendszeres részvétel, hanem a kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag étkezés is.

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

Bizony, te magad is rengeteget tehetsz bélrendszered egészségéért, és ehhez még méregdrága gyógykészítményekre sincs szükséged. Elegendő, ha életmódot váltasz, és kiiktatod az étrendedből a fűszeres, cukros, zsíros élelmiszereket, valamint az édességeket, helyette pedig inkább zöldségekkel, gyümölcsökkel és egyéb egészséges élelmiszerekkel rakod tele a tányérodat.

Sőt, miként arról a Prevention cikke is ír, a tudósok szerint a zöldségeknek van egy sajátos csoportja, mely óriási mértékben csökkentheti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát. A felfedezésről szóló tanulmány - mely a BMC Gastroenterology c. tudományos folyóiratban látott napvilágot - sok mindent egészen új megvilágításba helyez...

Lapozz, a cikk folytatását a galériában olvashatod el!

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Lifestyle
Sztárok
Győrfi Pál neve már gyakorlatilag egybeforrt az Országos Mentőszolgálattal (OMSZ), de eljött a búcsú ideje.
Sztárok
Sissi, az Osztrák–Magyar Monarchia egyik legismertebb alakja nemcsak szépségével, hanem legendásan szigorú szépségápolási szokásaival is kitűnt kortársai közül, amelyekről máig sok történet kering.
Sztárok
June Squibb, a Nebraska és a Thelma sztárja a minap a 2026-os Tony Awards díjátadón járt, és ismét bebizonyította, hogy a kor csak egy szám: egyszerűen bámulatos, hogy fest 96 évesen.
Lifestyle
A Rák egy beszélgetés során azt érezheti, hogy nem kap teljes választ, vagy valaki kerül bizonyos témákat.
Egészség
Bár királyi család tagjaként szinte bármit választhatna reggelire, Vilmos herceg egy meglepően egyszerű és hétköznapi italra esküszik. Kedvenc gyümölcsleve nemcsak frissítő, hanem kutatások szerint a...
Egészség
A víz szerepe pótolhatatlan, és bár más italok is hozzájárulhatnak a folyadékbevitelhez, egyik sem képes olyan gyorsan és hatékonyan támogatni a szervezet működését.