Sztárok

A pokol tüzén át: Niki Lauda felépülésének elképesztő, igaz története

Negyvenkilenc évvel ezelőtt, 1976 augusztusában Niki Lauda, az F1 világbajnoka, súlyos balesetet szenvedett Németországban – az orvosok akkor nem adtak sok esélyt a túlélésére, versenyzésre pedig végképp nem. Mégis, minden várakozást felülmúlva talpra állt, és 1977-ben elmesélte, hogyan küzdött a túlélésért.

A túlélés határán

1976 augusztusában egy tragikus baleset rázta meg a Forma-1 világát: Niki Lauda, a sportág akkori világbajnoka, a németországi Nürburgringen szinte csodával határos módon élte túl balesetét, mikor versenyautója tűzbe borult. A Ferrari volánja mögött Lauda borzasztó sérüléseket szenvedett, arca megégett, és a fülének egy része is odaveszett a lángok között. Mindezek ellenére a legendás osztrák pilóta egy 1977-es interjújában bevallotta: szinte semmire nem emlékszik abból a tragikus pillanatból, amikor életveszélyesen összetört autójában rekedt. „Az ütközés után az emlékezetem kiesett, úgy tűnik, legalább három percre, sőt, az azt követő húsz percre sem emlékszem” – mesélte egy évvel a baleset után.

Az 1976-os szezon akkoriban rendkívül izgalmas volt: Niki Lauda a világbajnoki cím védőjeként állt a rajtrácson, és szoros küzdelemben állt a brit James Hunttal, akivel a későbbiekben baráti és rivális viszonyt is ápoltak. Kettejük történetét később a Ron Howard rendezte Hajsza a győzelemért című film dolgozta fel, Daniel Brühl és Chris Hemsworth főszereplésével. Lauda már öt győzelemmel várta a német nagydíjat, amelynek tétje a második világbajnoki címe volt. Ám a Forma-1 akkoriban még rendkívül veszélyes sportág volt: 1976-ig összesen 63 versenyző vesztette életét verseny közben, és átlagosan évente egy-két pilóta halt meg.

Nürburgring, ahol a baleset történt, különösen rettegett helyszín volt – olyan híres pilóták is „Zöld Pokolnak” nevezték el, mint Sir Jackie Stewart. A több mint 14 mérföld hosszú, az Eifel-hegységen keresztül kanyargó pályán mindössze néhány tűzoltó és mentős állt készenlétben, és sok szakaszon nem voltak védőkorlátok sem, így a biztonsági kockázat hatalmas volt. A verseny napján ráadásul az időjárás is változékony volt: a pálya egyes részei vizesek, míg más szakaszok szárazak voltak, ami tovább növelte a balesetveszélyt. Lauda maga is aggódott a pálya biztonsága miatt, ezért még a verseny előtti napon összegyűjtötte a versenyzőket, hogy megvitassák, esetleg bojkottálják-e a futamot. Végül a többség, köztük Lauda is, a verseny mellett döntött.

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

A verseny második körében, a Bergwerk nevű kanyar előtt történt a tragédia: Lauda Ferrari-je nagy sebességgel, közel 190 km/órával kisodródott, és nekiütközött a töltésnek. A becsapódás következtében a benzin tartály megsérült, a kocsi pedig lángra kapott. Bár több versenyző is megállt, hogy segítsen, Lauda a biztonsági öve miatt beszorult a volán mögé, és csak nagy nehézségek árán tudták kimenteni a tűzből.

Miután csodával határos módon túlélte a balesetet, kezdődött az igazi harc az életéért a kórházi ágyon — folytasd az olvasást a következő oldalon a részletekért.

Oldalak

Sztárok
Sztárok
Vasárnap este kiderült, ki nyerte a Sztárban Sztár All Stars második évadát – A döntőben került sor az év televíziós bejelentésére is!
Lifestyle
Épp úgy indult ez a nap, mint oly sok hasonló, amelyiken esküvőt tartanak.
Egészség
A megfelelő folyadékbevitel alapvető, de nem mindegy, mit iszunk. Egyes italok – főleg az üdítők – hosszú távon komoly károkat okozhatnak.
Lifestyle
Új perspektívát adhat a Halaknak egy meglepő felismerés. Napi horoszkóp.
Lifestyle
A Szűz előre tudni fogja, mikor és hogyan csináljon pénzt. Heti horoszkóp.
Sztárok
Évek óta keringenek pletykák arról, hogy Vilmos herceg és Katalin házassága mögött jóval szigorúbb megállapodás áll, mint azt bárki gondolná. Most pedig ismét előkerült két különös pont, amelyekhez...