A legtöbb fogyókúra sikere ezen az egy dolgon bukik el

Nem szabad mindent megvonni magunktól!

Sokan esnek abba a hibába, hogy a koplalástól várják a csodát. A fogyás azonban nem csak esztétikailag, hanem egészségügyileg is megváltoztatja az életed, ezért érdemes már az elején úgy belevágnod, hogy teljesen megváltoztatod az életmódodat. Az egészséges táplálkozás és a rendszeres mozgás ne a következő hónapok, hanem az egész életed része kell, hogy legyen! Hány modern diéta ígéri a koplalásért cserébe a tökéletes karcsúságot – és hány nő esett már abba a hibába, hogy néhány nap megvonás után egyszerűen muszáj volt kirámolnia a hűtőt… A legrosszabb módszer, amit az ember kétségbeesésében elkövethet, hogy minden finomságot száműz az étrendjéből, majd a falási-rohammal végleg tönkre teszi az addigi eredményt is.

„A kampányszerű fogyókúrák egyáltalán nem hatásosak: ha valaki hirtelen lefogy pár kilót, azt nagyon gyorsan visszahízza – ezt nevezzük jójó-effektusnak. A drasztikus fogyókúrák nagy hátulütője, hogy az ember képtelen hosszú távon tartani őket, először csak rosszul érzi magát, amiért nem engedhet meg semmilyen finomságot magának, aztán amikor besokall, akkor hirtelen mindent felfal. Egyáltalán nem támogatom, hogy valaki minden „bűnös” ételről lemondjon, mert úgy sokkal nehezebben lesz képes tartani a diétát. Azt javasolom, hogy felejtsük el a vasszigort és a teljes megvonást. Hétfőtől péntekig tartsuk be a diétát, együnk keveset, minimalizáljuk a szénhidrátot, lehetőleg sok zöldséget, gyümölcsöt és húst fogyasszunk. De ne kényszerítsük magunkat a teljes lemondásra: szombaton vagy vasárnap legyen egy szabadnap, amikor megengedünk magunknak egy kis bűnözést. Ha nem vonunk meg mindent, akkor a testünket is arra ösztönözzük, hogy hatékonyabb legyen a fogyás” – árulta el Czanik Balázs.

Nem újdonság: másképp híznak a férfiak és a nők. Vajon melyik veszélyezteti jobban az egészséget és mely típusba tartozó súlyfeleslegtől lehet könnyebben megszabadulni?

Fotó: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!