A legtöbb fogyókúra sikere ezen az egy dolgon bukik el

A legtöbb embernek azért fullad kudarcba az életmódváltása, illetve a fogyókúrája, mert azt gondolja, hogy az internetről, újságokból, ismerősöktől begyűjtött információk elegendőek ahhoz, hogy elérjék céljukat. Amikor pedig rövid idő után szembesülnek a nehézségekkel, hirtelen fel is adják. Szakértőnk, Czanik Balázs szerint ilyenkor a legnagyobb segítséget egy személyi edző adhatja; elárulta, miért.

Nem a fogyókúra, hanem az életmódváltás a megoldás

A legtöbben akkor követik el a hibát a fogyás kapcsán, amikor elhatározzák, hogy azonnal megszabadulnak a feleslegtől: ilyenkor őrült, koplalós diétába kezdenek, és elkezdnek valamilyen drasztikus edzést. Ha az ember nem eszik, akkor a szervezete elkezdi raktározni a már korábban felhalmozódott zsírt, ezért a fogyás egyáltalán nem indul el, a felkészülés nélküli sport pedig komoly fizikai fájdalmat, végül a lelkesedés fogyását okozza. És hogy mit eredményez ez a két dolog? Gyors feladást, aminek következtében a kilók nem csak felszaladnak, de jóval gyorsabban és látványosabban alakulnak ki a zsírpárnák. Ezért nem fogyókúrázni kell, hanem életmódot váltani.

Ne félj segítséget kérni!

„A legtöbben úgy gondolják, egyedül is simán bele tudnak vágni egy komplett életmódváltásba, úgy érzik: tudják, mit kell elvégezniük ahhoz, hogy fogyjanak. Ez azonban a legtöbb esetben nem igaz. Nem véletlenül vannak a személyi edzők, akik amellett, hogy személyre szabott segítséget adnak a fogyni vágyóknak ahhoz, hogy a számukra megfelelő mozgásformát válasszák, azt is elmondják, hogyan kell helyesen elvégezni a gyakorlatokat vagy mit érdemes a fogyás érdekében enni. Ráadásul, ha mégsem a kívánt módon halad a fogyás, az edző abban is tud segíteni, hogy min változtassunk, milyen mozgást próbáljunk ki. Nem vagyunk egyformák, így míg valakinek a futás tetszik, addig más az aerobicban találja meg önmagát.

Egy személyi edző azonban óriási segítség lehet, hiszen egyéni gyakorlatokkal segít a problémás területek formálásában, étkezéssel kapcsolatos tanácsokat ad, közben pedig motivál a fogyásban. Természetesen a kezdet így is nehéz lesz, de kellő bemelegítéssel és nyújtással megelőzhetjük, vagy legalábbis csökkenthetjük az izomlázat, így nem akarjuk az első megterhelő edzés után feladni. Ha mindenképpen gyors fogyást szeretnénk elérni, vagy sok kilótól akarunk megszabadulni, akkor válasszunk aerob mozgásformát. Ilyen például a Capoeira Aerobik, amely kiválóan égeti a zsírt és formálja a testet. Az sem jó kifogás manapság, hogy valaki nem mer lemenni a terembe, nehogy megbámulják a vékonyabb és edzettebb emberek, hiszen egy DVD-vel otthon, a nappaliban is elvégezhetjük a napi edzést, de ilyenkor is érdemes alkalmanként szakemberrel konzultálni” – mondja Czanik Balázs, a Capoeira Aerobik megalkotója.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!