5 könnyű Pilates gyakorlat hátfájás ellen

Otthon is nyugodtan csinálhatod őket.

Pilatesszel a hátfájás ellen

A Pilates egy nagyon érdekes mozgásforma, hiszen ötvözi a "nyugati" világ anatómiai ismereteit a "keleti" mozgáskultúra egyes eszközeivel. Bár szinte az összes izmot megmozgatja, elsődleges célja a gerinc stabilizáló izmainak, a mélyizmoknak az edzése. Ezzel pedig képes csökkenteni, egy idő után pedig teljesen megszüntetni a kínzó hátfájást. Mutatjuk a legjobb gyakorlatokat!

1. Híd

Feküdj le a földre, a talpaid vállszélességnél kisebb távolságban legyenek egymástól, a karjaidat tartsd nyújtva magad mellett. Nyomd fel a csípődet (és ne a mellkasodat) amilyen magasra csak tudod, közben figyelj arra, hogy a terpeszed mérete ne nőjön meg, ne kacsázzanak a térdeid. Tartsd meg a pózt addig, amíg el nem számolsz tízig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Ez számít egy ismétlésnek. Csinálj 3 sorozatot, mindegyik 10-12 ismétlésből álljon.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: prevention.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!