Pár hét alatt rugalmasabb lesz a gerinced ezektől a gyakorlatoktól - videó

4 hét, 4 videó: tartsd be az újévi fogadalmad és mozogj minden héten egy kicsit. Ezek a gyakorlatok könnyen elvégezhetők, de annál hatásosabbak. Az előző videót ide kattintva nézheted meg.

Új év, új kezdet

Új lappal indulhatunk és vághatunk bele a 2022-es évbe. Sokan ilyenkor fogadalmakat teszünk vagy megpróbálunk változtatni régi, nem jól működő szokásainkon. Azonban érdemes arra figyelni, hogy ezek az új szokások ne csak kezdeti fellángolások legyenek, hanem beépülve a mindennapokba, a hétköznapi életben is jól megvalósíthatóak maradjanak. Éppen ezért - hogy új, egészségtudatos szokásokat tudjunk kialakítani- gondoltam arra, hogy elindítok egy vadonatúj, 4 részből álló minisorozatot, hogy kedvet kapjunk az új esztendőben arra, hogy beépítsük a hétköznapokba is a testmozgást. Gyógytornászként sokszor találkozom azzal a kérdéssel, hogy mit és hogyan érdemes mozogni? Egyetemes válasz erre a kérdésre ugyan nincs, azonban egy dolog biztos, ez pedig a fokozatosság. Ez a fokozatosság köszön vissza a videóimban is, a 4 hét során a hanyatt fekvő helyzetből szépen apránként eljutunk a terheltebb, álló testhelyzetben végzett gyakorlatokig is. A célom az, hogy minél többen döntsünk a rendszeres, szerethető testmozgás mellett. Erre kiváló alkalmat ad a január, amikor megújulva, motiváltan és céltudatosan indulunk az újévnek.

Mozogj velünk! - Palotás Andrea, gyógytornász-fizioterapeuta

Palotás Andrea vagyok, gyógytornász-fizioterapeuta. A gyógytorna nemcsak a műtét utáni rehabilitációban fontos, hanem a megelőzésben, a mozgásszervi panaszok megelőzésében, valamint a sport rehabilitáció részeként is. A közösen végzett terápia során arra törekszem, hogy mindenki visszanyerje testi-lelki jólétét, és hogy a mozgás ismét örömteli, fájdalommentes legyen. Munkám során az éppen aktuális problémán kívül az egész testet figyelem, mert tapasztalataim alapján hatékonyabb kezelés érhető el hosszú távon, ha a teljes testet, mint egységet szemléljük. Tanácsaimat mostantól a Femcafén is végigkövetheted, tarts velem!

4 hetes kihívás második része

A 4 hetes kihívás második hetében a bemelegítés már nem hanyatt, hanem négykézláb kiindulóhelyzetből indul. Ez a testhelyzet remek lehetőséget ad arra, hogy a gerincet és a végtagokat jól átmozgassuk, minden irányban. Az átmozgatáson, mobilizáláson túl az erősítés, stabilizálás is nagyobb hangsúlyt kap. A torna második felében az egyensúly fejlesztésé, és az ideg- izom kapcsolatok aktiválásáé a főszerep. Majd a végén megnyújtjuk a megdolgoztatott izmokat.

Nyugodtan végezzünk saját tempóban minden feladatot, ha kell, megállítva egy kicsit a videót vagy visszatekerve bizonyos részeket. A lényeg, hogy könnyed, fájdalommentes legyen minden mozdulat. Ha esetleg a támaszkodástól megfájdulna a csukló, akkor vagy szakítsuk meg gyakrabban a mozdulatot, vagy tegyünk a tenyerünk alá egy pici törölközőt, és azon támaszkodjunk. Ha esetleg a térdünk fájna a támaszkodástól, akkor az alá is tegyünk törölközőt vagy plédet. Amennyiben ezek a fájdalmak, kellemetlen érzetek nagyon erősek, visszatérő jellegűek és nem múlnak el hosszú távon, érdemes szakorvost felkeresni és egyénre szabottan kezelni a problémát. Ha alkalmunk van rá a hét további részében, ismételjük akár 2-3 naponta, felkészülve ezzel a 3. alkalomra, amikor fokozatosan nehezedő gyakorlatokkal találkozhatunk.

Felhívom mindenki figyelmét arra, hogy a videóban található tornák, gyakorlatok nem személyre szabottak, így azt mindenki saját felelősségére végezze. Sérülés, betegség esetén, műtétet követően javasolt szakorvossal konzultálni, és gyógytornásszal egyeztetni.

Palotás Andi elérhetőségei:

e-mail: andrea.palotas@gmail.com

Facebook oldala ide kattintva elérhető.

Fotók: Boldog Ati

Oldalak