Három nő, akik nem mindennapi módon segítenek a nélkülöző hölgyeknek

A Femcafe.hu Inspiráló Nők Díj jelöltjeivel, a #nemluxustaska kezdeményezés három alapítójával, Cserta Szandrával, Kovács-Pállfy Annával és Huszka Ágival beszélgettünk, akik A Leginspirálóbb civil teljesítmény kategória díjának várományosai 2020-ban.

Inspiráló Nők Díj

A Femcafe.hu már korábban is kereste azokat az ösztönző női példaképeket, akik munkássága, teljesítménye például szolgálhat mindenki számára. Idén 7 kategóriában keressük a leginspirálóbb nőket olvasóink segítségével. A kategóriák 3-3 jelöltjét neves személyekből álló jelölőbizottság állította össze, olvasóink pedig online adhatják le szavazataikat a számukra legszimpatikusabb jelöltekre.

Díjátadó gála: 2020. március 5-én, a gyönyörű Várkert Bazárban derül ki, kik lesznek az év leginspirálóbb női. Még több információért kattints ide!

Az esemény fő támogatója: Szerencsejáték Zrt.

Az esemény médiatámogatói: TV2, ATV, ATV Spirit, Bors

Ismerd meg a jelölteket! - #nemluxustaska csapat

A Leginspirálóbb civil teljesítmény kategóriájában idén is két nagyszerű nőt, valamint egy három főből álló csapatot jelölt a bizottság. Utóbbit a #nemluxustaska kampányát megálmodó három fiatal nő alkotja, Cserta Szandra, Huszka Ágnes és Kovács-Pálffy Anna, akik kampányukkal azt tűzték ki, hogy rászoruló nőknek egy táskába összecsomagolva alapvető női higiéniás és fehérnemű csomagot gyűjtenek, amit a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szociális központjában a körülmények között élő nőknek adományoznak. A nők így nehéz anyagi körülményeik ellenére is megőrizhetik méltóságukat, amiben a táskák rengeteget segítenek. A tavalyi akció során országszerte közel 12 ezer adomány gyűlt össze.

Kinek az ötlete nyomán fogalmazódott meg a #nemluxustaska, és hogyan lett három fős a csapat?

Cserta Szandra: 2018 decemberében felhívtam Ágit azzal az ötlettel, hogy jó lenne jótékonykodni, amire Ági természetesen kapásból igent mondott. A #nemluxustaska egy ausztrál kampány nyomán lett magyarra beintegrálva: alapvető higiéniás termékeket gyűjtünk táskákba. Nagyon örültünk, hogy ezt a kampányt létrehoztuk, de aztán jött a kérdés, hogy mit csináljunk a csomagokkal. Itt jött a képbe Anna, aki a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársa, ő tehát a logisztikában tudott segíteni, hogy a táskák a megfelelő helyre jussanak el. Így lettünk tehát hárman, és azt mondhatom, hogy így teljes a csapat.

Milyen visszajelzések érkeztek hozzátok? Hiszen ahogy én látom, a közösségi médiában rengeteg hölgyet sikerült mozgósítani.

Kovács-Pállfy Anna: Rengeteg levelet kaptam ügyfeleinktől, amelyek mindegyikében a hálájukat és köszönetüket fejezik ki, ami számomra hihetetlenül jó érzés. Ezenkívül azoktól a szociális munkásoktól, akik nap mint nap az utcán, szegregátumokban, nagyon nehéz körülmények között dolgoznak, tőlük is azt a visszacsatolást kapom, hogy óriási szükség van erre a kampányra.

Mint mondják, siker nincs kudarc nélkül. Nektek ennyire volt nehéz dolgotok, milyen nehézségeken mentetek keresztül?

Cserta Szandra: Igazából tavaly, 2019-ben volt az első kampány, és eredetileg 100-150 táskával számoltunk, aminél szerencsére sokkal több érkezett, viszont így a nehézség a fizikai, és a kampánnyal járó extra munka volt. Tavaly januárban alig jutott időnk arra, hogy Ágival a saját vállalkozásunkkal is foglalkozzunk, mert a #nemluxustaska vette el minden időnket, nagyon sok volt a munka vele, idén pedig még annál is több. Pont ezért is robbant nagyot a közösségi médiában, mert az Instagramon mindennap sztorizgatunk, mindent megosztunk, amit csak tudunk, minden információ a lehető leghamarabb kimegy, ez viszont rengeteg időt vesz el. Volt olyan is, hogy azok az adományozók, akik leadták a táskát, utána ottmaradtak önkéntesként segíteni, mert látták, hogy a segítség bizony elkel. Ezáltal bevontuk az embereket, akik kíváncsiak voltak, így az egész folyamatot megismerhették, amennyire csak lehetett.

Huszka Ági: Ami az egészet nagyon nehézzé tette, hogy gyakorlatilag felrobbant a kampány. 2018. december 18-án ment ki először a Kívül Belül Boldogság oldalán Szandra posztja a #nemluxustáskáról, amit olyan mértékben kezdtek megosztani, hogy mi csak ültünk és néztünk. Voltak, akik konkrétan követelőztek vidéken, hogy legyen ott is gyűjtőpont, gyakorlatilag kikérték maguknak, hogy miért nincs. Ami ezzel kapcsolatban még nehézség az az, hogy hárman vagyunk, tehát nekünk ezt az óriási érdeklődést és figyelmet folyamatosan kontrollálni kell. Például nagyon sok oldal elindult, ami a nevünkben gyűjtött úgy, hogy nem tudtunk róla. Most már egyre jobban odafigyelünk arra, hogy tiszta legyen a kommunikáció, csak az használhatja ezt a nevet, aki velünk egyeztetett. Éppen ezért folyamatosan ellenőriznünk kell az egész kampányt, ami pedig azt jelenti, hogy néha éjjel három óráig az emailek előtt ülünk, reggel nyolckor már programunk van, később a híradó felhív, hogy jönnek forgatni – elmondhatjuk tehát, hogy 0-24 órás ügyeletben vagyunk.

Civil szektorban dolgozni mindig egyfajta szolgálat, amit az ember nem azért csinál, mert hasznot lát benne, sokkal inkább az emberi oldal, ami itt dominál. Szerintetek ma, 2020-ban Magyarországon a fiatal hölgyeknek mennyire érdemes ebben a hivatásban gondolkodni?

Kovács-Pállfy Anna: Az biztos, hogy ez a munka nagyon nagy odaadást igényel, és sok támogatásra is szükség van a családtól, barátoktól. Mindannyiunknak gyerekeink vannak, és ahhoz, hogy ez az egész teljesen flottul működjön, össze kell egyeztetni a munkát a magánéletünkkel is, Áginak és Szandrának pedig még a vállalkozásaikkal is.

Huszka Ági: Amit érdemes látni a #nemluxustaska kampánnyal kapcsolatban az az, hogy mi Szandrával elsősorban vállalkozók vagyunk, másrészről pedig indítottunk egy kampányt, ami valószínűleg pont azért tudott olyan sikeres lenni, mert mindketten az üzleti életből jövünk, és van már tapasztaltunk, olyan témákban, hogy hogyan lehet kooperálni cégekkel, hogyan lehet a marketingeszközöket jól használni. Talán az egész kampánynak ez volt a kulcsa: mindenképp jó, ha az embernek van egy széleskörű, több területre is kiterjedő tapasztalata, mert lehet, hogy úgy sokkal nagyobb sikereket tud elérni később a civil szférában.

Cserta Szandra: Az még egy plusz dolog szerintem, hogy alapvetően, amikor valaki adományoz, akkor általában a nem használt ruháktól, a nem kívánt dolgoktól válik meg, ez a kampány azonban egy kicsit más volt. Persze volt alapként a táska, ami már használt ugyan, de jóállapotú, emellett viszont proaktívan be is kellett vásárolni. Itt nem olyan dolgokat adományoztak az emberek, amikre nekik már egyáltalán nem volt szükségük, hanem körbe kellett menniük egy boltban, és bevásárolniuk valakinek – ezzel az adományozók saját magukat is leképezték, hiszen egy olyan csomagot állítottak össze, ami akár nekik is jól jönne. Amikor pedig átadták nekünk a táskát, nem egy leharcolt, unott arcot láttak, hanem széles mosollyal, boldogan vettük át tőlük az adományokat. A mindig mosolygós arc pedig a civil szféra egy nehézsége, hiszen az utolsó napon már mindenki fáradt, mégis jókedvűnek és vidámnak kell lennünk, ugyanis valami igazán jó dolognak vagyunk a részesei.

SZAVAZZ A #NEMLUXUSTASKA CSAPATÁRA ITT!

A jelöltek közül az olvasók az online szavazás segítségével dönthetik el, ki kapja a díjat, amelyet a március 5-én, a Femcafe.hu - Inspiráló Nők Estje gálán, a Várkert Bazárban hirdetünk ki.

Leadfotó és fotók: #nemluxustaska

Oldalak

Szólj hozzá Te is!