Lifestyle

Kos diétahoroszkóp: Ha így próbálsz fogyni, sikerülni fog!

A Kos jegy szülötte végtelen energiával és erővel rendelkezik, ennek pedig az egyik forrása a táplálkozás. Azonban nem mindegy mit és mennyit visz be szervezetébe, hogy az megfelelően működjön.

Kosok a Tűz elem képviselői, ez a magyarázat dinamikus fellépésükre, és kirobbanó formájukra. Uralkodó bolygójuk a Mars is támogatja temepramentumukat. Tombol bennük az energia, imádják a versenyhelyzeteket s szinte napi szinten keresik a kihívásokat. Szeretnek mindenhol és mindenben az elsők lenni, megmutatni a nagyvilágnak: igen, győztes vagyok!

De lássuk mi is a született bajnokok étrendje…

Kiss Dominika - asztrológus

Kiss Dominika asztrológus - Femcafe Kiss Dominika vagyok, a Femcafe Horoszkóp rovatának szerzője. Gyerekkorom óta érdekelnek az emberi lélek rejtelmei és a spiritualitás, így asztrológusként azon fáradozom, hogy minél több embernek segítsek megismerni önmagát. Kedvenc témáim az egészségügyi, párkapcsolati és gyermekhoroszkóp, illetve tanácsadóként egyéni asztrológiai elemzések elkészítésével is foglalkozom.

A Kos jegy táplálkozási horoszkópja

A Kosok (03.21-04.20.) az étkezésre, mint alapvető szükséglet kielégítésére tekintenek. Tisztában vannak azzal, hogy a táplálék fedezi a megfelelő energiaszükségletüket. Ebből kifolyólag nem kerítenek nagy feneket az étkezésnek, kevésbé ínyencek, viszont étvágyuk nagy és erős gyomruknak köszönhetően szinte bármit gond nélkül megehetnek. Előfordulhat, hogy ritkán esznek egy nap, de akkor nagy adagokat. A bennük élő Tüzet szeretik sós, savanyú és csípős ételekkel táplálni. Ezeknek fűtő hatása van, tehát ha túl sokat fogyasztanak belőle, az hosszú távon ártalmas lehet az egészségükre, „elégethetik” magukat. Az izzadás, szédülés, magas vérnyomás vagy láz, mind ennek a Tűz túltengésnek a jelei. Ahhoz, hogy ez egynesúlyba kerüljön, első és legfontosabb számukra az elegendő folyadékbevitel. Ízek közül a keserű, fanyar és az édes csökkenti a belső termelődését. Szeretnek új, szokatlan ízeket és ételeket is kipróbálni. Elképzelhetetlen azonban, hogy folyton ugyanazt egyék, ezért érdemesebb minél színesebben és változatosabban összeállítani a menüt számukra. Felpörgetett élete miatt nem igazán szeret a konyhában szöszmötölni, csak ha barátokat lát vendégül.

Farkasétvágyuk van, s szinte bármit megesznek, amit eléjük tesznek, alakjukat mégis meg tudják őrizni. Ha azonban diétába vágnak bele, az első, amit érdemes átgondolniuk a mennyiségek csökkentése és a rendszeres étkezések bevezetése. Jó, ha napi háromszor, inkább kis adagokat fogyasztanak. Kerülje el a szigorú diétákat, hiszen maguk sem bírják ha korlátozzák őket. Ne vigye azonban őket túlzásba, mert veszélyes is lehet. A legjobb, ha mindenből mértékkel fogyaszt.

A hideg és száraz élelmiszerek kedvezőek számukra. A nyers diéta kipróbálása is jó lehet, ha meg van mellé a megfelelő víz (főleg hideg) fogyasztás, de ihatnak frissen préselt gyümölcslevet is. Ételeik elkészítésénél ügyeljenek a kevés fűszer használatára, megengedett viszont a menta, rozmaring, koriander és a kurkuma, ami hűtő hatású. Kerüljék az alkoholt és a koffeint, gyógyteák közül a borbolya a legjobb választás. Jó az emésztésük, ezért, ha alkalomadtán össze is esznek bármit, nem lesz komoly bajuk belőlük. Hosszútávon azonban ez gyulladásos megbetegedésekhez vezethet. A bő olajban és zsírban sült dolgok minden jegy számára egészségtelenek, de ha mégis ragaszkodnak ilyesmihez, válasszák a kókuszzsírt, ghít vagy bio napraforgóolajat.. A késő lakomázás szintén nem javasolt, viszont korán reggelre már beiktathatnak egy bőséges reggelit, hogy meglegyen a kellő energiamennyiség a napra.

Érdemes lédús, szomjoltó gyümölcsöket választaniuk, mint például alma, szőlő vagy ananász. A zöldségeket nyersen vagy párolva fogyasszák. A zöld színűek a legjobbak, mint a brokkoli, kelbimbó és spárga. Bármilyen teljes értékű gabonát bátran fogyaszthatnak, de kerüljék a hajdinát vagy a kukoricát. A magvak viszont ismételten fűtő hatással rendelkeznek az olaj miatt, ezért azokat tanácsos elkerülniük. A Kosok szeretnek húst enni, mert ezektől nagynak és erősnek érzik magukat. Azonban főként a vöröshúsok dühöt és agressziót váltanak ki, ezeket érdemes fehérhúsra lecserélni. A Halak, kagyló és rákfélék nem ajánlottak, szintén a Tűzre gyakorolt erőteljes hatásuk miatt. Az édességek jöhetnek, persze csak a kellő mennyiségben. A friss méznek és nádcukornak hűsítő és csillapító hatása van. A Kos jegyűek könnyen megemésztik a tejet, ezért bátran fogyasszák, sőt érdemes akár tejböjtöt is tartaniuk, hiszen ez harmonizálja testüket és elméjüket. A tejszín, túró, házi sajt, de különböző rizstejek és szójatejek felhasználása és fogyasztása is célszerű.

Ez a 30 perces recept szuper alternatíva, ha nassolni vágynának!

A Kos jegyhez tartozik a véráramlás, s minden ehhez kapcsolt rendellenesség. Ezért figyeljenek oda, hogy ételeik elegendő mennyiségű vasat tartalmazzanak. Ha úgy érzik fáradékonyak, energiaszintjük alacsony, akkor érdemes vérképet csináltatniuk. A B és K – vitamin, valamint a kalcium a csontok számára szintén fontos.

A diéta betartása kellő önfegyelmet és kitartást igényel, ezért jó, ha előre megtervezik a heti menüjüket, elkerülve így a kilengéseket. Nem célravezetőek a villámdiéták vagy a pár napos böjt, mindenképp szükségük van a napi kalóriabevitelre. Segít, ha étkezéseiket feljegyzik napló formában, vagy letöltenek egy alkalmazást, hogy nyomon tudják követni. Életmódjukban is igyekezzenek inkább hűsíteni szervezetüket, ezzel harmonizálva energiáikat. A hűvös szél, hideg zuhany jó hatással van rájuk.

Ha Kosokat látunk vendégül, akkor remek ötlet lehet egy kerti grillezés vagy sütögetés. Boldogok lesznek, ha szabadban, kötöttségek nélkül falatozhatnak, s az étkezés egy társasági esemény lehet számukra.

Akik az év ezen időszakában születtek, azokról már gyerekkorukban megmutatkozik, hogy változtatni és újítani jöttek a világra.

Leadfotó: 123rf.com

Oldalak