Utál telefonálni a Z generáció - Ezért szoronganak, ha tárcsázni kell
Bár a telefonálás továbbra is fontos eszköze a kommunikációnak, a fiatalabb generáció tagjai egyértelműen inkább az üzenetküldést részesítik előnyben, mivel az jobban illeszkedik életstílusukhoz és kommunikációs preferenciáikhoz.
Generációs telefonfóbia
A telefonálás egykor az egyik legnépszerűbb kommunikációs forma volt, de a Z generáció – vagyis azok, akik 1995 és 2009 között születtek – jelentős része szorongással tekint a telefonhívásokra. Számukra a telefonálás nem természetes vagy kényelmes módja a kapcsolattartásnak, szemben az idősebb generációkkal, akik még mindig nagyra értékelik a közvetlen hangalapú kommunikációt. Ez sok esetben furcsának tűnhet, hiszen a fiatalok kezéhez van nőve a mobiltelefonjuk, így egyértelmű lenne, hogy a telefonhívás is a mindennapjaik része.
A Z generáció szorongása a telefonhívásokkal kapcsolatba nemcsak a saját életüket nehezíti meg, de újabb társadalmi problémákat is hoz magával, például a munkavállalás területén. A fiatalabb generáció tagjai különösen érzékenyek a mentális egészség kérdéseire, és nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a munkahely ne okozzon nekik stresszt vagy kiégést. Ez pozitív fejlemény lehet, mivel az egészséges munkavállalók hosszabb távon jobban teljesítenek, ugyanakkor a munkaadók számára kihívás lehet megteremteni azt a munkakörnyezetet, amely megfelelően támogatja az alkalmazottak mentális jóllétét, főleg ha ez már egy olyan hétköznapi feladatnál problémás lehet, mint a telefonásál.
De miért kerülik a Z generáció tagjai a telefonhívásokat, és miért vált számukra stresszforrássá?
Kattints a galériára!
A saját lelki békéd és egészséged érdekében érdemes megfontolnod ennek az okostelefon-funkciónak a használatát, amit a Z generáció már előszeretettel alkalmaz.