Állómunkát végzel? Ezek a gyakorlatok megváltoztatják az életedet - videó

4 hét, 4 videó: tartsd be az újévi fogadalmad és mozogj minden héten egy kicsit. Ezek a gyakorlatok könnyen elvégezhetők, de annál hatásosabbak. Az előző videót ide kattintva nézheted meg.

Új év, új kezdet

Új lappal indulhatunk és vághatunk bele a 2022-es évbe. Sokan ilyenkor fogadalmakat teszünk vagy megpróbálunk változtatni régi, nem jól működő szokásainkon. Azonban érdemes arra figyelni, hogy ezek az új szokások ne csak kezdeti fellángolások legyenek, hanem beépülve a mindennapokba, a hétköznapi életben is jól megvalósíthatóak maradjanak. Éppen ezért - hogy új, egészségtudatos szokásokat tudjunk kialakítani- gondoltam arra, hogy elindítok egy vadonatúj, 4 részből álló minisorozatot, hogy kedvet kapjunk az új esztendőben arra, hogy beépítsük a hétköznapokba is a testmozgást. Gyógytornászként sokszor találkozom azzal a kérdéssel, hogy mit és hogyan érdemes mozogni? Egyetemes válasz erre a kérdésre ugyan nincs, azonban egy dolog biztos, ez pedig a fokozatosság. Ez a fokozatosság köszön vissza a videóimban is, a 4 hét során a hanyatt fekvő helyzetből szépen apránként eljutunk a terheltebb, álló testhelyzetben végzett gyakorlatokig is. A célom az, hogy minél többen döntsünk a rendszeres, szerethető testmozgás mellett. Erre kiváló alkalmat ad a január, amikor megújulva, motiváltan és céltudatosan indulunk az újévnek.

Mozogj velünk! - Palotás Andrea, gyógytornász-fizioterapeuta

Palotás Andrea vagyok, gyógytornász-fizioterapeuta. A gyógytorna nemcsak a műtét utáni rehabilitációban fontos, hanem a megelőzésben, a mozgásszervi panaszok megelőzésében, valamint a sport rehabilitáció részeként is. A közösen végzett terápia során arra törekszem, hogy mindenki visszanyerje testi-lelki jólétét, és hogy a mozgás ismét örömteli, fájdalommentes legyen. Munkám során az éppen aktuális problémán kívül az egész testet figyelem, mert tapasztalataim alapján hatékonyabb kezelés érhető el hosszú távon, ha a teljes testet, mint egységet szemléljük. Tanácsaimat mostantól a Femcafén is végigkövetheted, tarts velem!

4 hetes kihívás utolsó része

A 4 hetes kihívás utolsó, negyedik hetében álló testhelyzetből indulunk. A törzs és a végtagok szabad átmozgatását teszi lehetővé ez a kiinduló helyzet, mely nagyon jól eshet akkor, ha sokat kell állni egy helyben, vagy ha szeretnénk kicsit átmozgatni magunkat túrázás, kirándulás vagy valamilyen sporttevékenység előtt. Az átmozgatáson, mobilizáláson túl a törzs stabilizálásáért felelős mélyizmokat is megdolgoztatjuk, kihasználva azt, hogy ebben a testhelyzetben remekül lehet az egyensúlyt, ideg- izom kapcsolatokat, koordinációt is fejleszteni. Nyugodtan végezzünk saját tempóban minden feladatot, ha kell, megállítva egy kicsit a videót vagy visszatekerve bizonyos részeket. A lényeg, hogy könnyed, fájdalommentes legyen minden mozdulat.

Ha esetleg az előrehajlástól, rogyasztástól, csavaró mozdulatoktól megfájdulna a térd vagy a derék, akkor mindenképpen figyeljük meg, hogy szűnik- e a fájdalom, ha változtatunk picit a kiinduló helyzeten. Például nem hajolunk annyira előre, vagy nem hajlítjuk be annyira a térdünket. Amennyiben ezek a fájdalmak, kellemetlen érzetek nagyon erősek, visszatérő jellegűek és nem múlnak el hosszú távon, érdemes szakorvost felkeresni és egyénre szabottan kezelni a problémát. Ha alkalmunk van rá a hét további részében, ismételjük akár 2-3 naponta a gyakorlatokat. A 4 hetes kihívás sorozat utolsó részéhez érkeztünk ezzel. Remélem meghozta sokak kedvét ahhoz, hogy a mozgás szerves része legyen a hétköznapi életnek is.

Szeretném még egyszer kihangsúlyozni, hogy a videóban található anyagok nem személyre szabottak, így ha akut mozgásszervi probléma áll fenn, műtét utáni állapot, vagy akár csak kérdésünk van a mozgásszervi állapotunkkal kapcsolatban, érdemes szakorvost, majd gyógytornászt felkeresni a leghatékonyabb, egyénre szabott terápia érdekében.

Palotás Andi elérhetőségei:

e-mail: andrea.palotas@gmail.com

Facebook oldala ide kattintva elérhető.

Fotók: Boldog Ati

Oldalak