6 trükk a szem alatti karikákra, ami TÉNYLEG beválik

A szem alatti táskák vagy a puffadt szemhéj mind olyan problémák, amelyek a legtöbbünket érintik. Egyesek számára ez egy átmeneti állapot (gondoljunk csak arra, hogy időnként puffadt szemhéjjal ébredünk). Mások számára ez egy krónikusabb helyzet, amely látszólag nem múlik el, bármit is teszel.

Nem minden szem alatti táska egyforma, és ezért a kezelési taktika is eltérő. Gondolj például arra, hogy rosszul aludtál vagy nagyon sós ételeket ettél, esetleg allergiával küzdesz. Ez utóbbit jellemzően a genetika és az életkor kombinációja okozza, és mint említettük, mindig jelen vannak. „Ahogy öregszünk, a szem alatti zsírpárnát borító szalagok, inak és bőr kezd ellazulni. E támogatás nélkül a zsírpárna kidudorodik” – magyarázza Whitney Bowe, bőrgyógyász. Érdemes megemlíteni, hogy a szem alatti táskák NEM ugyanazok, mint a sötét karikák, bár a kettő között van némi átfedés, és sok embernek mindkettő a problémája. A sötét karikát vagy a bőr elvékonyodása okozza, - ami láthatóbbá teszi a mögöttes érrendszert -, vagy a szem alatti bőr tényleges hiperpigmentációja. Más szóval, az okok nem ugyanazok, mint a szem alatti táskáknál.

Röviden összefoglalva, fontos elválasztani a szem alatti táskákat a sötét karikáktól, és még inkább ki kell deríteni, mi áll a háttérben. Ha ezt megtetted, próbáld ki az alábbi megoldásokat, amelyeket bőrgyógyászok javasolnak:

Változtass az életmódodon! Ha a táskákat átmeneti duzzanat és folyadékvisszatartás okozza, néhány egyszerű életmódbeli változtatás segíthet. Kezdetnek a szakértő azt javasolja, hogy aludj a hátadon és/vagy emelt fejjel; ez a pozíció lehetővé teszi, hogy a gravitáció elvégezze a dolgát, és megakadályozza, hogy szunyókálás közben felesleges folyadék halmozódjon fel az arcodban és a szemed körül. A só és az alkohol nagymértékben hozzájárul a duzzanathoz és a puffadáshoz, beleértve a szem alatti területet is. Ha mindkettőt csökkented, és egyidejűleg növeled a vízfogyasztást, az sokat segíthet. Az alváshiány növelheti a szem alatti táskák kialakulásának esélyét is, ezért a lehető legjobb, ha 8 órát alszol.
Kattints a további képekért!

Ezen a területen is nagyon fontos, hogy hidratáljuk a bőrünket.

Getty images/Prostock-Studio; Forrás: Byrdie.com

Oldalak