Fashion&Beauty

Fantasztikus siker: rangos nemzetközi elismerésben részesült a Nanushka

Elsők között van a fenntartható divatmárkák piacán Sándor Szandra márkája, a Nanushka. Díjat kapott a Drapers Awardson.

Fontos a fenntarthatóság

Lassan nem is lehet számon tartani, hány alkalommal bizonyosodott már be, hogy nemcsak a magyar, hanem a külföldi sztárok is odavannak a hazai tervezők ruháiért. Korábban nem egyszer előfordult, hogy világsztárok viselték például a Nanushka ruháit, csak a tavalyi évben többek között olyan hírességek, mint Kaia Gerber és Billie Eilish, vagy éppen Kate Hudson és sármos testvére, a szintén színész Oliver Hudson, akik a Nanushka 2020-as őszi-téli kollekciójának darabjaiban pózoltak egy magazinban. Nemrégiben belépett a rajongók népes táborába Justin Bieber is, aki a Super Bowlon tette le a voksát egy stílusos Nanushka-darab mellett, amikor a 2021 tavasz-nyár kollekció Gimme napszemüvegét viselte.

Sándor Szandra ruhatervező és márkája, a Nanushka már több mint tíz esztendeje meghatározó szereplője a hazai divatvilágnak, de az utóbbi években a nemzetközi porondon is felfigyeltek a fiatal magyar tervezőnő kreációira. Amellett, hogy világhírű modellek, színészek és zenészek is örömmel viselik, a különleges divatmárka most egy rangos nemzetközi elismerést is bezsebelt a divatipari Drapers Awards-on. Fenntarthatóság és Divat kategóriájában lett Brand of the Year, vagyis az év márkája – számolt be róla a Metropol.

A Nanushka növekvő globális sikere tette lehetővé a márka számára, hogy 2020-tól kezdve minden eddiginél jobban fókuszáljon és többet fektessen a fenntarthatóságra. Ennek következtében az elmúlt években rendszeresen vizsgálta a cég környezetre gyakorolt hatását, és mindezt a beszállítóira is kiterjesztette. Gyártási szintenként is figyelmet fordított minderre, nemcsak a késztermékek előállításának helyszínén, de 2021-től kezdve már azoknál a vállalatoknál is vizsgálta a környezetre gyakorolt hatás adatait, ahol a különböző alapanyagokat, fonalakat, kész szöveteket és nyersanyagokat gyártják. Ezután derült ki, hogy a Nanushka a legnagyobb ökológiai lábnyomot a szövetek gyártása során hagyja, így még nagyobb figyelmet kezdtek fordítani az alapanyagok, vagyis a textilek kiválasztására.

A brand már 2019-ben is a termékeinek 21,5%-át fenntartható anyagokból készítette, és ez az arány az elkövetkező években egyre csak emelkedett, 2020-ban ez a szám 40%-ra, 2021-ben pedig 49% nőtt. Legújabb termékeik között már növényi eredetű, biológiailag lebomló szemüvegek, újrahasznosított fürdőruhák és a biopamutból készült kollekciók is szerepelnek. A márka emellett környezetbarátabb festési technikákon is dolgozik a farmer- és jersey termékek megalkotásában, valamint alternatív bőrmegoldásokat is terveznek. A fenntarthatóbb anyagok beszerzése mellett a márka elkötelezte magát a szén-dioxid kibocsátás csökkentése mellett is. Fontos számukra, hogy a lehető legkevesebb hulladék keletkezzen és erre a gyártási folyamat minden szakaszában nagy figyelmet fordítanak. Igyekeznek a leeső textilrészeket is felhasználni, sőt a gyártás során keletkező hibákat is folyamatosan javítják a tervezők. A kollekciókat egy olyan digitálisan olvasható címkével látják el, amely tájékoztatást ad az ügyfeleknek a ruhák javításáról, esetleges bérbeadásáról és újrahasznosításáról is.

A díjat megítélők indoklásukban megjegyezték, a pályázók közül a Nanushka rendelkezik a legátfogóbb, mindenre kiterjedő holisztikus megközelítéssel, amely egy remek irány a fenntartható divatmárkák piacán.

Igaz még sejtelmesen, de év elején már hallhattunk a Sugarbird idei nagy tervéről, az úgynevezett #realbird programról. Az egyedi ötlet Jagasics v. Csonka Hedvigtől, a márka alapítójától és tulajdonosától származik, aki egy exkluzív sajtóesemény keretein belül be is indította a #REALBIRD start gombot.

Leadfotó: MTI/Balogh Zoltán

Oldalak

Video Inspiráló pillanatok Anya jól van(?) konferenciánkról
Fashion&Beauty
Sztárok
Amióta berobbant a köztudatba, Julia Robertset mindig vörös hajjal láttuk, ennek azonban most vége, a színésznő ugyanis drasztikus változtatás mellett döntött.
Lifestyle
Igazi kánikulai meleg van, de a kemény viharok sok helyen meg fogják cibálni a forróság bajszát. A gond csak, hogy jégesőre is számítani kell.
Sztárok
Metzker Viki is bekerült a nyertesek közé a Joy Social Media Award díjátadón, méghozzá a #Hallgasshazait kategóriában.