Edzés szoptatás alatt: a sport valóban befolyásolja a tejelválasztást?

Mozgás szülés után: fogós kérdés. Mennyit lehet, egyáltalán szabad-e? Tényleg befolyásolja a tejelválasztást? Szakértőnk, Czanik Balázs capoeira aerobik edző, életmód tanácsadó tiszta vizet önt a pohárba.

Mozgás a szülés után

Megjelent Czanik Balázs Capoeira Aerobik 5. című DVD-je!

A legújabb edzésterv olyan mozdulatokat tartalmaz, melyekhez nem szükséges sem előzetes edzettség, sem ügyesség, pusztán némi kitartás és akaraterő. Az ülőmunkát végzők különösen imádni fogják a DVD-t, hiszen a fogyás mellett a gerincbántalmak orvoslására is tökéletes. A mozgás elsajátítása semmilyen előzetes tudást nem igényel, így bárki végezheti a gyakorlatokat otthon is. A DVD megrendelhető itt!

Természetes úton történő szülés után a szervezetnek szüksége van néhány hétre a teljes regenerációhoz.

Ez alatt az időszak alatt engedélyezett a könnyű testmozgás, az aerob gyakorlatok, de a fokozatosság elvét mindig szem előtt kell tartani.

Panaszmentesség esetén a harmadik hónapot követően ajánlott visszatérni a nagy intenzitású edzésekhez.

Császármetszés esetén a hasfal izomzatának és a méh izmos falának átmetszése miatt nagyobb – három-négy hónapos – regenerációs időre van szüksége a szervezetnek.

A könnyedebb edzéseket a szülést követő 14-15. héten kezdhetjük el.

Befolyásolja a tejelválasztást

Ugyanakkor azt mondják, a szoptatás alatt nem javasolt a sportolás, mivel az befolyásolja a tejelválasztást, annak ízét és összetételét: a statikus, anaerob sportok következtében tejsav termelődik, ami savanyítja az anyatejet. Ellenben kis- és közepes intenzitással végezhető könnyű, anyagcsere fokozó, aerob sport, mivel ezzel fokozhatjuk a tejelválasztást.

Emellett szoptatás alatt kerüljük a táplálék-kiegészítőket, inkább fogyasszuk a szoptatós anyák számára készült termékeket.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: The Mindful Beauty

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!