A fogamzásgátló tabletta elhagyása: a nőgyógyászok szerint ezt az 5 dolgot mindenképpen tudnunk kell

Reméljük tudod, hogy a fogamzásátlót nem lehet csak úgy elhagyni - vannak következmények, amelyekre ilyen esetben számítanod kell. Mire kell figyelned egy ilyen helyzetben, és mit fogsz tapasztalni, ha bevetted az utolsó szem gyógyszert? Olvass tovább a részletekért, két nőgyógyász is segítségedre lesz!

Erre figyelj, ha abbahagyod a fogamzásgátló szedését

Bár több oka is lehet a fogamzásgátló tabletta elhagyásának, a nők nagy része azért áll le vele, mert úgy dönt, gyereket szeretne. Ez nemcsak lelkileg, de testileg is hatalmas változást hozhat, amivel sokan nincsenek tisztában - pedig ha tudnák, mire számíthatnak, megadhatnák a szervezetüknek azt, amire szüksége van. Mutatjuk, mire kell figyelned!

1. Nem mindegy, mikor veszed be az utolsó szemet

Dr. Sherry Ross nőgyógyász azt javasolja, semmiképpen sem érdemes hirtelen abbahagyni a tabletta szedését, például úgy, hogy a levél még félig tele van. Szedd el nyugodtan a teljes adagot és csak utána állj le vele - más előkészületre nincs szükséged. Ha nem így teszel, akkor a hormonszinted drasztikusan leesik, ami hangulatváltozáshoz, fejfájáshoz és más problémákhoz vezethet.

2. Erősebben vagy gyengébben fogsz menstruálni

4 gyógynövény erős menstruációs vérzés ellen

Ha erős menstruációs vérzésed szokott lenni, te is tudod, mennyire kellemetlen az ilyen helyzet. Most összeszedtünk 4 gyógynövényt, mely csillapítja a vérzést és oldja a görcsöket, ezáltal megkönnyíti a nehéz napokat. Olvass tovább!

A leggyakoribb mellékhatása annak, hogy elhagyod a tablettát az, hogy a menstruációs vérzésed erősebb lesz - ennek azonban nem a tabletta az oka. „A fogamzásgátló kiszámíthatóbbá teszi a ciklusodat, a vérzést pedig csökkenti.” - mondja Dr. Sarah Yamaguchi, az egyik Los Angeles-i klinika nőgyógyásza, majd a következővel folytatja: "Elterjedt tévhit, hogy a tabletta elhagyása erős vérzést okozhat, pedig ez a tünet valószínűleg már a fogamzásgátló szedése előtt is fennállt, és a gyógyszer csak elnyomta, kordában tartotta a ciklust. Elhagyásával azonban visszaáll a régi „állapot”."

3. Nagyobb fájdalmaid lesznek

Ha a fogamzásgátló szedése előtt komoly fájdalmaid voltak, erős görcsökkel küzdöttél, ám a gyógyszer szedése alatt ezek elmúltak, számíts rá, hogy az utolsó szem bevétele után újra meg kell küzdened velük. „Néhány nő több PMS tünetet fog tapasztalni, illetve az ovuláció alatt sem lesz olyan jó a közérzete.” - nyilatkozta Dr. Yamaguchi.

Fotó: rd.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!