Nem mindennapi, ahogy csökkentik a magas vérnyomást - Ez a 7 legjobb étel hipertónia ellen

A magas vérnyomás vagy hipertónia ma már nagyon gyakori betegségnek számít, hiszen a népesség kb. 15%-a küzd vele. Csendes gyilkosnak is hívják, tünetei ugyanis nehezen felismerhetőek, így a kór sokáig rejtve maradhat. Kialakulását tehát jobb megelőzni; mivel ma van a magas vérnyomás világnapja, összeszedtük azokat az ételeket, amik csökkenthetik a súlyosságát, vagy akár meg is előzhetik a megjelenését.

1. Tojás

Friss kutatások szerint a tojás nagyon jót tesz a szívnek, emellett azt is bizonyították, hogy a tojásfehérje képes csökkenteni a vérnyomást. A vizsgálat során patkányokat teszteltek; a magas vérnyomással küzdő állatoknak a tojásfehérjében megtalálható proteint adtak, és azt a tapasztalták, hogy a hipertónia enyhült. A tojásfehérje hatását egyébként a szakemberek a kaptopril elnevezésű, magas vérnyomásra felírt gyógyszerhez hasonlították.

2. Brokkoli

A brokkoli remek forrása a vérnyomáscsökkentő magnéziumnak, kalciumnak és káliumnak. Korábbi kutatásokból már kiderült, hogy ez a zöldség csökkentheti a hipertónia súlyosságát, a stroke esélyét és a szív-és érrendszeri megbetegedések kialakulását. A brokkoli ezenkívül gazdag olyan anyagokban is, amelyek enyhíthetik az artériák károsodását, a károsodásnak ugyanis nagy szerepe van a magas vérnyomás megjelenésében.

3. Cékla

Egy korábbi cikkünkben már írtunk a cékla vérnyomásra tett jótékony hatásáról. Egy viszonylag friss tanulmányból kiderült, hogy egy pohár céklalé 6 órán belül 11 ponttal csökkentette a magas vérnyomást. A tudósok szerint ennek két oka is van: az egyik, hogy a vöröses-lilás színű zöldségben lévő nitrátot a test nitrát-oxiddá alakítja, ami kitágítja a vénákat és segít abban, hogy a vér szabadabban, akadály nélkül haladhasson az erekben. Ezenkívül a céklában megtalálható a betalain nevű vegyület, ami antioxidáns tulajdonságai miatt hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek elleni védelemhez.

Fotó: en.wikipedia.org

Oldalak