Amiről nem beszélünk - Az emésztési gondok

Szépek, okosak, ápoltak – és biztosan nincs emésztésük. A nőkről alkotott általános kép már csak ilyen: az emésztés, főleg az emésztési gondok számunkra a legtöbb helyzetben tabunak számítanak. Pedig kell róluk beszélni.(x)

Rengeteg nő kínosnak érzi, ha emésztési gondjai vannak, nehezen beszél róla, sokszor még a barátnőivel sem osztja meg a problémáját. Pedig épp a nők életét keserítheti meg leginkább a nem megfelelő emésztés, így jobb mielőbb tenni ellene.

Pár szóban az emésztés folyamatáról

Az evés és ivás során magunkhoz vett táplálékot sejtjeink először lebontják, majd átalakítják: szervezetünk a számára hasznos tápanyagokat felszívja, míg a többitől egyszerűen megválik az emésztési folyamat során. A szervezet által fel nem használt salakanyagok a vastagbelünkben gyűlnek össze, és hosszabb ott tartózkodás esetén a méreganyagokkal együtt lerakódnak. A bélrendszerünk megfelelő tisztítása ezért is rendkívül fontos. Mivel segíthetünk a salakanyagok távozásán?

Emészthetetlen, mégis nélkülözhetetlen: az élelmi rost

Vannak olyan növényi eredetű szénhidrátok, amelyek az emberi szervezet számára emészthetetlenek, és jelentőségük éppen ebben rejlik. A sokszor „bélseprűnek” is nevezett élelmi rostok ugyanis a vékonybélen érintetlenül áthaladva jutnak el a vastagbélig, ahol képesek megkötni a belekben lerakódott méreganyagokat, és nagyon jól letisztítják a bélfalakat.

Az élelmi rostoknak 2 fajtája van: az oldható (forrásai pl. gyümölcsök, zöldségek stb.) és az oldhatatlan rostok (pl. hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonapelyhek/kenyerek). Mindkét fajtának fontos szerepe van az emésztésben. Védik a bélhámsejteket, és megkötik a káros anyagokat. Mivel serkentik a bélmozgást, és főként az oldhatatlan rostok növelik a salakanyagok tömegét, azok hamarabb távozhatnak szervezetünkből, amellyel elejét vehetjük a székrekedésnek. A bélműködésünk így a megfelelő mennyiségű élelmi rost bevitelével javítható. Fontos azonban, hogy különböző forrásokból, és az élelmi rostok mindkét fajtájából a megfelelő mennyiséget juttassuk a szervezetünkbe. A túl sok rost bevitele ugyanis szintén okozhat gondokat!

Mennyit és hogyan vigyünk be?

Az ajánlott rostbevitel felnőttek számára napi 25-30 g. Az oldható rostok bevitelét egyszerűen megoldhatod, egy pohár (3 dl) hohes C PLUS Élelmi rostokkal ugyanis 6 g élelmi rostot vihetsz be, melyet a 100%-os alma-mangó-kajszibarack gyümölcsléhez hozzáadott acacia és citrus rostok biztosítanak. Ha a reggeli teljes kiőrlésű gabonapelyhedet egy pohár élelmi rostos hohes C PLUS-szal kombinálod, már reggel gondoskodsz arról, hogy emésztésed megfelelően működjön.

Egy kis extra

Az élelmi rostok ráadásul nem csupán beleink számára kedvező hatásúak. Jó hír, hogy többek között gátolják a zsírok és koleszterin felszívódását, így csökken a vérben a koleszterin szint, valamint lassítják a gyomor ürülését, így elősegítve a teltségérzet kialakulását és fenntartását, aminek köszönhetően kevesebb kalóriát viszünk be, így még a súlyunk is csökkenhet!

Oldalak

Szólj hozzá Te is!