Utazás

Így küzdheted le a jetlaget: mutatjuk, hogyan vészeld át a gyors időzóna-átlépést

Mutatjuk, hogy hogyan küzdheted le a jetlaget!

Néhány trükk, ami segíthet

A jetlag, vagy más néven a "gyors időzóna-átlépés” azt jelenti, hogy az általános ébrenléti és alvási ciklus nem egyezik meg az adott időzónáéval (ahová utazunk). Ez a zavar a testben repülés után jelentkezik, és a következő tünetei lehetnek: fejfájás, fáradtság, alvászavar, ingerlékenység, emésztési problémák és étvágytalanság. A jetlag elsősorban azokat az embereket érinti, akik nagyobb távolságokat utaznak, és gyorsan váltanak időzónát. A jetlag leküzdése érdekében ajánlott a testnek időt adni, hogy alkalmazkodjon az új időzónához, ám van néhány dolog, amivel felgyorsíthatod ezt a folyamatot.

Kerüld az erős kávé, alkohol fogyasztását és a dohányzást, mert ezek megnehezítik a test az alkalmazkodását. Ehelyett fogyassz sok vizet, hogy segítsd a test hidratáltságát. Próbálj meg minél több időt a szabad levegőn tölteni érkezés után!
Kattints a további képekért!

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Utazás
Lifestyle
Nem csupán az ételek minősége, a kalóriabevitel és a testmozgás van befolyással a súlycsökkenésre – az sem mindegy, milyen szokásokat követünk a hétköznapokban, bizonyos tevékenységek ugyanis könnyen...
Sztárok
A zenész májrákban szenvedett, 85 éves korában halt meg a maryland-i Bowie-ban.
Lifestyle
Fizetőssé válik a hajdanán kiugró népszerűségű Citromail.