Miért fontos az elegendő alvás?

Legszívesebben az ember lánya átaludná a napot, olyannyira, hogy hosszú csipkerózsika álmunkból csak a szőke herceg ébresztő csókjára kezdenénk el pillánkat rebegtetve kilesni a külvilágba. De miért is fontos az elegendő alvás?

Az alvás fontos. Már csak azért is, mert ha sokáig túlhajszoljuk magunkat, és nem pihenünk eleget, esetleg belekerülünk az éjszakai élet rohanó világába és elsodor bennünket a rock and roll, vagy csak egyszerűen muszáj hazavinnünk a határidős munkát, és hajnalig gubbasztunk a monitor előtt, gondoljunk arra, hogy szervezetünk nem szereti, ha rosszul bánunk vele, és keményen meg fogja bosszulni az ellene végrehajtott merényleteket.

A kialvatlanság következményei

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!
Nem kell messzire menni ahhoz, hogy belássuk, milyen maradandó sérüléseket tud okozni a tartós kialvatlanság, elég csak megnéznünk a hollywoodi sztárok egy-egy smink nélkül elkapott fotóját.

Nekik hivatásukból adódóan muszáj részt venniük az éjszakai életben, nem is beszélve a rock világában tevékenykedőkről, vagy úgy általában a showbiznisz kitartó szórakoztatóiról, akiknek ezen felül még imidzsépítés céljából szinte kötelező némi alkoholt is elfogyasztaniuk a fárasztó bulik alatt.

Egy-egy dorbézolás után még az átlagembernek is a szokásosnál mélyebb karikák jelennek meg a szeme alatt, és az apró ráncok is rohamléptekkel kezdenek elmélyülni - emlékeztetve minket arra, hogy ideje pánikolni és körülnézni a ránctalanító kenőcsök piacán.

Megfelelő pihenés

Természetesen minden ember számára az lenne az ideális, ha évszakonként minimum egy hetet tudna szánni feltöltődésre, pihenésre, kikapcsolódásra, valami számára kedves lakatlan szigeten, vagy éppen egy csodálatos korallzátony közelében teknősökkel és delfinekkel úszkálva a derült, szikrázóan kék ég alatt.

Ám amíg ez nincs törvénybe iktatva, számolnunk kell munkáltatóink nem ennyire dolgozó barát hozzáállásával, és nekünk kell megtalálni a középpontot a munka, a szórakozás és a pihenés háromszögében.

A napi alvásigény eltérő szokott lenni, átlagban hét-nyolc órát javasolnak a szakemberek, ennél több már túlalvásnak számít, és pont emiatt leszünk napközben nyomottak, de van, akinek kevesebb is elég és 5 óra pihentető alvás után frissen, tettre készen robban ki az ágyból. Ezt mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia.

Teljes regenerálódás

A szervezetünk alvás közben tud regenerálódni, csak ebben a pár órában képes kipihenni a napi rutin okozta traumákat. Olyan ez, mint amikor mondjuk egy művész megfesti zseniális képét, és utána hagyja száradni a festéket.

Azáltal válik tartóssá a mű, hogy hagyunk időt testünknek, és elegendő alvással háláljuk meg neki, hogy nem zuhant még össze a napközbeni teljes kiszipolyozás folyamán. Másrészt pedig tudott, hogy az agyunknak is fontos a lenullázás, mert különben rövid úton kiégnének hipersebességű elektronjaink.

Oldalak