Meditáció - ellazulás a mindennapokban

A tibeti szerzetesek évekig gyakorolnak, hogy tudatukat maximálisan a benső lényükre irányítsák, nekünk erre nincs időnk, hiszen a naptárunk már két hétre előre be van táblázva szinte percre pontosan. Akkor mégis hogyan tudunk ellazulni? Íme, tippjeink!

Fontos, hogy a bensőnkre is figyeljünk, a napi tisztálkodási, szépségápolási szertartások mellett a lelkünkre is érdemes pár percet áldozni, így sokkal nyugodtabbak, magabiztosabbak lehetünk. Ha beírjuk a keresőbe a hogyan meditáljunk kifejezést, számtalan oldalt találunk melyekből részletesen megtudhatjuk, hogyan tudunk lemenni a gondolatnélküliség, a nirvana, a teljes semmi állapotába.

A baj ezzel csak az, hogy nyugati társadalmunkban, ahol általában a megfelelő anyagi háttér, a kényelmes élet megteremtése az elsődleges cél, nehezen tudunk akár csak egy fél órát is szentelni a kikapcsolásra, ráadásul még akkor is a napi teendőkön jár az eszünk.

A lényeg az, hogy kikapcsoljuk az agyunkat és ne folyamatosan a problémákon, a megoldandó feladatokon gondolkodjunk. Ez nagyon nehéz, ezért ne is erőlködjünk ezen, a gondolatok úgyis jönni fognak, csak próbáljuk őket nem megragadni, mert akkor még azon is idegesek leszünk, hogy "nem lehet igaz, még az ellazulás sem megy".

Hétköznapi rohanásban
Meditálni bárhogy lehet, nem kell feltétlenül a cseppet sem emberi alkatra kitalált lótusz pózban, sűrű füstölő ködben, gong és egyéb távol keleti hangszerek zenéjére Buddha mosolyt erőltetni arcunkra. Elég ha kényelmes pózban meghallgatjuk kedvenc számainkat, ha énekeljük a szöveget is, az még jobb, mert agyunk ilyenkor csak erre fog koncentrálni, csak erre figyelünk, és ha csak pár percre is, de legalább nem foglalkozunk a másodpercenként átvillanó millió problémával.

A zenehallgatást bárhol alkalmazhatjuk, akár munkába menet is, telefonunk vagy mp3 lejátszónk segítségével, ez esetben a természetesen jobb ha tartózkodunk a hangos énekléstől, inkább hunyjuk le kicsit a szemünket, hogy valamennyire kizárjuk a külvilágot.

Ugyanilyen hatásos, ha belefeledkezünk egy jó könyvbe elalvás előtt, vagy ha hazafelé betérünk egy közeli parkba, hiszen a természetből elképesztő mennyiségű energiát tudunk nyerni. Próbáljunk csak szemlélődni, megfigyelni a részleteket, amik mellett eddig mindig elsiettünk, és rácsodálkozni az újdonságokra.

Lazítás otthon
Jó módszer még, és nem mellesleg összeköthetjük a kellemest a hasznossal, ha például este a párunkkal megnézünk egy filmet. Ne valami mélyértelmű, filozófikus-agyalósat, inkább egy könnyű kis vígjátékot. De ha még kellemes meglepetést is akarunk szerezni kedvesünknek, engedhetünk a nyaggatásnak, és megnézhetjük az aktuális elrabolós-bosszúállós filmet is, hiszen ott folyamatos a feszültség fenntartás. Az események gyors egymásutánja, és az „Ez most ki?”, „Ő most akkor még él?”, vagy a „De hogyan tudott előrántani egy karnyi nagyságú géppisztolyt a feszülős nacijából?” kérdések úgyis lekötik figyelmünket.

Rengeteg ilyen lehetőség van, például ha összefutunk barátnőnkkel egy kávéra, aki épp az aktuális jelöltet ecseteli, és nekünk nincs más dolgunk csak rá figyelni, vagy ha reggel a nagy bögre kávé felett olvasunk egy kellemes cikket, vagy épp csak nézzük az ablak előtt elsuhanó járókelőket.

Mindenhol ott van az agy-kikapcsolás lehetősége, a mi dolgunk csak az, hogy ezekre figyeljünk, és ragadjuk meg az alkalmat, így sokkal nyugodtabbak lehetünk a mindennapokban.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!