Hirdetés

Feszes has és karcsú derék nyárra: 3 hatékony gyakorlat, amivel elérheted

A Pilatesesek hasa „legendásan” szép. Lapos, feszes, nem „túl” kocka, karcsú derékkal. Hogy minek köszönhetik mindezt? A pilatesi Erőközpontnak. Szakértőnk, Simonfi Ági klasszikus pilates mesteredző elárulja, melyik az a 3 gyakorlat, amivel csodaszép hasat varázsolhatsz magadnak.

Tökéletes has és derék nyárra

Az Erőközpont legfontosabb izma az összes hasizmod közül a legmélyebben elhelyezkedő, a haránt. A haránt hasizom az, amely csökkenti a derekad körfogatát, a köldököd – és az egész hasfalad – a gerincoszlopod irányába, befelé húzza és elemeli a mellkasod a medencédtől (vagyis hosszú, vékony derekat csinál Neked – olyat, mint a Barbie babának). Lassan itt a nyár, ám most még pont időben vagy, hogy ezzel a három Pilates gyakorlattal te is elindulj a „legendás has” felé vezető úton – az eredmény hamarabb elkezd látszani, mint gondolnád.

Páros láb nyújtás

Kiinduló helyzet

Hanyattfekvés. Emelkedj meg a fejeddel és mellkasoddal a lapockád aljáig, páros térded húzd a mellkasodhoz. Fejed emeld a törzsed fölé, s hozd a gerincoszlopod meghosszabbításába, így súlytalanul „ül” a gerinced tetején, vagyis elkerülheted a nyakfájást! Állad a mellkasod felé nézzen, tekinteted a hasadon. Két kezed helyezd kívülről a bokádra.

Végrehajtás

Nyúlj meg hosszan a páros lábbal előre, a talaj fölé, 2 karoddal a füleid mellé. Hasad húzd le mélyre, a talaj irányába. Két lábad csak addig engedd le, amíg a derekad lent tudod tartani a matracon. Ez kritikus, a derékvédelem szempontjából! Fejeddel-válladdal emelkedj még magasabbra! Lábaid tartsd stabilan és nyúlj meg karjaiddal-lábaiddal egymástól ellentétes irányba (mert ez a Pilates! Egy erős központból kiáramló, 2-irányú nyújtás).

Húzd vissza az összezárt páros lábad a mellkasodra, 2 karoddal oldal irányba nagy kört rajzolva a levegőben ismét fogd át a bokád (lásd kiinduló helyzet).

Hasfeszesítő gyakorlat, a haránt és az egyenes hasizmaid fogod érezni tőle!

Ismétlésszám: 6-10 db-ot végezz belőle!

Fotók: Simonfi Ági

Oldalak

Szólj hozzá Te is!