Murray egyébként már a Groundhog Day előtt is remekül játszotta az önző, dölyfös középkorú férfit, aki egy sorsfordító véletlen hatására megjuhászodik (gondoljunk csak az 1988-as Szellemes karácsonyra, Dickens Karácsonyi énekének modernizált átdolgozására), de innentől kezdve szinte csak ilyen szerepekben láthattuk. (Wes Anderson filmjeiben, az Elveszett jelentésben, de még Sofia Coppola Felkeverve című dramedy-jében is ezt a karaktertípust alakította.)
És bár kétségtelen, hogy a Groundog Day-nek vannak filmtörténeti előzményei is (a legismertebb Frank Capra Az élet csodaszép című kultklasszikusa, melynek főszereplője szintén természetfeletti képességek birtokába jutva változtat az életén), hagyatéka, utóélete sokkal érdekesebb. Ramis mesterműve nélkül nem született volna meg a Forráskód, A lé meg a Lola, az Időről időre, a Boldog halálnapot, vagy az utóbbi évek egyik legjobb magyar filmje, a Zanox.
Ez utóbbiban Baranyi Gábor Benő rendező furfangosan újragombolja és egy szorongó dunaújvárosi kamaszra aggatja Phil Connors viharvert télikabátját. Az eredmény ugyan több, mint meggyőző, de emlékszem, a moziból kifelé jövet mégis az a gondolat hasított belém először, hogy mennyire imádom a Groundhog Day-t.
Fotó: pinterest.com
Murray egyébként már a Groundhog Day előtt is remekül játszotta az önző, dölyfös középkorú férfit, aki egy sorsfordító véletlen hatására megjuhászodik (gondoljunk csak az 1988-as Szellemes karácsonyra, Dickens Karácsonyi énekének modernizált átdolgozására), de innentől kezdve szinte csak ilyen szerepekben láthattuk. (Wes Anderson filmjeiben, az Elveszett jelentésben, de még Sofia Coppola Felkeverve című dramedy-jében is ezt a karaktertípust alakította.)
És bár kétségtelen, hogy a Groundog Day-nek vannak filmtörténeti előzményei is (a legismertebb Frank Capra Az élet csodaszép című kultklasszikusa, melynek főszereplője szintén természetfeletti képességek birtokába jutva változtat az életén), hagyatéka, utóélete sokkal érdekesebb. Ramis mesterműve nélkül nem született volna meg a Forráskód, A lé meg a Lola, az Időről időre, a Boldog halálnapot, vagy az utóbbi évek egyik legjobb magyar filmje, a Zanox.
Ez utóbbiban Baranyi Gábor Benő rendező furfangosan újragombolja és egy szorongó dunaújvárosi kamaszra aggatja Phil Connors viharvert télikabátját. Az eredmény ugyan több, mint meggyőző, de emlékszem, a moziból kifelé jövet mégis az a gondolat hasított belém először, hogy mennyire imádom a Groundhog Day-t.