Meglepő összefüggést találtak kutatók: Ez az étrend csökkentheti a vesebetegség kockázatát

Egyre több bizonyíték utal arra, hogy az étrend nemcsak az általános egészségi állapotunkra, hanem főbb szerveink – így a vesénk működésére is komoly hatással van. Egy friss, nagyszabású kutatás szerint egy növényközpontú, fenntartható szemléletű étrend jelentősen csökkentheti a krónikus vesebetegség kockázatát. Mutatjuk, mit takar pontosan az EAT–Lancet bolygóbarát étrend, és miért lehet kulcsszerepe a megelőzésben.
Lehet, hogy megvan a megoldás a krónikus vesebetegség enyhítésére?
A krónikus vesebetegség világszerte egyre nagyobb problémát jelent. Az Egyesült Államokban például nagyjából minden hetedik felnőttet érint, és az érintettek akár 90 százaléka sincs tisztában azzal, hogy a betegségben szenved. Bár léteznek kezelési lehetőségek és életmódbeli beavatkozások, amelyek lassíthatják a folyamatot, a megelőzés kulcsszerepet játszik. Egy friss kutatás szerint ebben az étrend is döntő tényező lehet. A Canadian Medical Association Journal folyóiratban megjelent tanulmány az első nagyszabású, hosszú távú bizonyítékot szolgáltatja arra, hogy az úgynevezett EAT–Lancet bolygóbarát (Planetary Health) étrend jelentősen alacsonyabb krónikus vesebetegség-kockázattal hozható összefüggésbe. A vizsgálat vezető szerzője, Fan Fan Hou nefrológus professzor, a dél-kínai Southern Medical University Nanfang Kórházának munkatársa szerint az eredmények azt is alátámasztják, hogy azok az étrendi döntések, amelyek a bolygónk számára kedvezőek, a veséink egészségét is szolgálják.
Kattints galériánkra az étrend megismeréséért!
Leadkép:123rf.com
































