Az, hogy az egyes árucikkeket hol helyezik el egy szupermarketben, egyáltalán nem véletlen. Minden polc mögött ott áll egy marketingszakértő, aki megtervezte a legjobb módot, hogy felhívja a figyelmet egy termékre és elterelje azt másoktól. A fő szabály: „a szem magassága a vásárlás szintje”. Ez azt jelenti, hogy a szemmagasságban elhelyezett termékek valószínűleg jobban fogynak. Értelemszerűen a legdrágább opciók ezen a szinten vannak, míg az olcsóbb vagy kevésbé ismert márkák magasabban vagy alacsonyabban. De a drágább nem jelent jobb minőséget, hanem egyszerűen azt, hogy a drága termékek gyártói ki tudták fizetni a szupermarket által rájuk szabott magas árat azért, hogy oda rakják őket és így garantálják az eladásukat.
Fotó: 123rf.com
Az, hogy az egyes árucikkeket hol helyezik el egy szupermarketben, egyáltalán nem véletlen. Minden polc mögött ott áll egy marketingszakértő, aki megtervezte a legjobb módot, hogy felhívja a figyelmet egy termékre és elterelje azt másoktól. A fő szabály: „a szem magassága a vásárlás szintje”. Ez azt jelenti, hogy a szemmagasságban elhelyezett termékek valószínűleg jobban fogynak. Értelemszerűen a legdrágább opciók ezen a szinten vannak, míg az olcsóbb vagy kevésbé ismert márkák magasabban vagy alacsonyabban. De a drágább nem jelent jobb minőséget, hanem egyszerűen azt, hogy a drága termékek gyártói ki tudták fizetni a szupermarket által rájuk szabott magas árat azért, hogy oda rakják őket és így garantálják az eladásukat.