A szív egészségéért - 6 káliumban gazdag étel

A kálium egy nélkülözhetetlen tápanyag, amely segíti az izmok működését, jót tesz az idegrendszernek és javítja a szívünk egészségét - ezért is nagyon fontos, hogy minél több káliumban gazdag élelmiszert fogyasszunk. Nézzük, melyeket érdemes választani!

1. Édesburgonya

Az édesburgonya egyike a legtöbb tápanyagot tartalmazó élelmiszereknek, ezért ajánlott a minél gyakoribb fogyasztása. Már egy közepes méretű sült édesburgonyában is 542 mg kálium található, de emellett gazdag béta-karotinban és összetett szénhidrátokban is.

2. Avokádó

Az avokádó gazdag forrása a szénhidrátoknak és egészséges zsíroknak. Már egy fél gyümölcs is 487 mg káliumot tartalmaz – többet, mint a banán! Rendszeres fogyasztásával hatékonyan csökkenthető a vérnyomás és a koleszterin szintje, ráadásul a szívünket is egészségesen tarthatjuk általa, mivel ugyanaz a hasznos olajsav található benne, mint az olívaolajban. Ez felelős a gyulladások csökkentéséért és a rák megelőzéséért is. Az avokádó 26 százalékát fedezi az ajánlott napi káliumbevitelnek és 20 százalékát a folsavénak.

3. Fehérbab

A fehérbab segít megtisztítani a vért, elősegíti a zsírégetést és egészségesen tartja a bőrt. Emellett jót tesz az idegrendszernek és az izmok működésének, enyhíti a stresszt, valamint óv a gyomor és bélbetegségektől. További jótékony tulajdonsága, hogy gazdag forrása a káliumnak, már egy fél bögrényi 502 mg-ot tartalmaz, ráadásul magnézium, összetett szénhidrátok és fontos vitaminok is találhatóak benne.

Fotó: doxologia.ro

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!