Így fejti ki gyulladáscsökkentő hatását a kávé: ezt a módszert neked is ki kell próbálnod

Emberek milliói isszák a kávét a népszerű reggeli ital gyulladáscsökkentő hatása miatt, arról viszont csak nagyon kevesen tudnak, hogy létezik egy módszer, mellyel jelentősen felerősíthető ez a tulajdonság.
Meglepő, milyen titok derült ki a kávéról
A dániai Koppenhágai Egyetem tudósai már korábban megvizsgálták, milyen hatást képesek kifejteni a különböző húskészítményekben, a tejben és a sörben megtalálható fehérjékhez kötődő polifenolok. Közelmúltbéli kutatásuk során pedig arra tettek izgalmas kísérletet, hogy megmagyarázzák, egyes polifenoloknak a cisztein nevű aminosavhoz való kötődése miként befolyásolja a sejtekben lévő gyulladásgátló hatást. Felfedezéseiket összegző tanulmányukat a Journal of Agricultural and Food Chemistry című tudományos folyóiratban publikálták.
Marianne Nissen Lund, a tanulmány vezető szerzője elmagyarázta, munkatársaival együtt miért is határoztak úgy, hogy e kapcsolatot veszik górcső alá. "Korábban már megállapítottuk, hogy a polifenolok reakcióba lépnek a különböző típusú élelmiszerekben lévő fehérjékkel például tejjel, sörrel" - fogalmazott a szakember. "Azért kezdtük a kávéból származó polifenolok vizsgálatát, mert ezek a polifenolok egyszerűbb szerkezetűek, mint például a zöld teában találhatóak, így egy kicsit könnyebb velük dolgozni" - tette hozzá Lund.
A polifenolok a táplálkozás során különösen nagy mennyiségben bevitt antioxidánsok, melyekről a kutatók már régóta azt feltételezik, hogy képesek mérsékelni a szervezetben természetesen előforduló oxidatív stresszt, de az öregedést elősegítő folyamatokat is képesek lassítani, akadályozni, miközben gyulladáscsökkentő hatást is kifejtenek.
A kávé kiváló polifenol-forrás, és önmagában is képes felvenni a harcot a szervezetet fenyegető gyulladásokkal szemben, de e hatás jócskán felerősíthető, ha az ember nem a megszokott módon fogyasztja a közkedvelt reggeli italt.
Lapozz, a cikk a galériában folytatódik!




























