Ez a népszerű édesítő a cukornál is rosszabb: többet árt, mint használ, teljesen tönkreteszi a szervezetünket

Sokan úgy gondolják, hogy a különböző édesítőszerek remek alternatívát nyújtanak a cukor pótlására, ám sorra derülnek ki velük kapcsolatban, hogy egyes esetekben egészségtelenebbek, mint maga a cukor.

Te is gyakran fogyasztod? Inkább ne tedd!

A cukor manapság igazi mumus lett, hiszen sokan az elhízással társítják a fogyasztását, de más káros hatást is gyakorol szervezetünkre nézve: ahogyan a WEBBeteg is írja, a finomított cukor megemeli az inzulinszintet, felhalmozásra buzdítja a szervezetet, éhségérzetet kelt, lebontása B1-vitamint von el testünkből, de több tanulmány szerint ingerültséghez és agresszióhoz is vezethet. Felelőssé tették már a stressz kialakulásáért is, valamint köztudott az is, hogy serkenti az adrenalintúlpörgést, de még légzési panaszokat és székrekedést is okozhat. Mindezek tudatában sokan inkább a különböző édesítőszereket választjuk a cukor helyett, ám ezzel sem biztos, hogy jót teszünk egészségünknek. A Nature Medicine folyóiratban publikált friss tanulmányból például kiderült, hogy az egyik népszerű cukorpótló duplájára emeli a vérrögök kialakulásának kockázatát, így érdemes minél hamarabb felhagyni a fogyasztásával. Galériánkban olvashatod a részleteket!

Video Tabuk nélkül az anyaságról: magyar sztáranyukák őszintén meséltek arról, mi változott meg örökre az életükben

A svájci Global Health Institute kutatói jelentős összefüggést állapítottak meg a rossz lehelet és egy betegség kialakulása között.

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Lifestyle
A Nyilasra egy furcsa álom vagy egy váratlan találkozás mély hatást gyakorolhat - olvasd el napi horoszkópod te is!
Lifestyle
A vasalás sokak számára az egyik legkevésbé hiányzó házimunka: mire előkerül a vasalódeszka, már el is ment a kedvünk az egésztől. Pedig egy apró változtatással már teregetéskor sokat tehetsz azért,...
Lifestyle
Az első benyomás döntő fontosságú: mutatjuk azt a három meghatározó részletet, amit minden látogató másodpercek alatt kiszúr a lakásodban.
Sztárok
Kiderültek az első konkrét részletek Cristiano Ronaldo és Georgina Rodríguez szűk körű, diszkrét esküvőjéről, amelyet Portugáliában tartottak meg.
Lifestyle
Izzasztó hétvége vár ránk: perzselő napsütés, 37 fokos hőség és kiterjedt hőségfigyelmeztetés nehezíti a mindennapokat az elkövetkező napokban.
Lifestyle
Létezik olyan gyógynövény, ami tényleg „felfalja” a zsírt? Bár csodaszerek természetesen nincsenek, bizonyos növények olyan vegyületeket tartalmaznak, amelyek támogathatják az anyagcserét és a...