Lifestyle

Ha ennyi teát iszol naponta, tovább élhetsz

Ősi közhely: a tea jótékony hatást gyakorol az emberi egészségre. Egy friss kutatás szerint egyenesen az életünket hosszabbíthatja meg a nedű, mely egyikünk reggelizőasztaláról sem hiányozhat.

Tényleg életet ment a tea?

Ősrégi közhely: ha teát iszol, azzal gyakorlatilag az egészségedet véded. Egy friss kutatás szerint még az életünket is meghosszabbíthatja a nedű, mely egyikünk reggelizőasztaláról sem hiányozhat. A tudósok azt állítják: meghosszabbíthatják élettartamukat azok, akik naponta legalább két csésze teát isznak - írja a SkyNews nevű portál arra az újdonsült kutatásra hivatkozva, melynek eredményeit nemrégiben az Annals of Internal Medicine nevű szaklapban tették közzé. A szakemberek úgy látják, a tea pozitív hatását nem befolyásolja, hogy feketén, tejjel, netán cukorral isszuk-e, sőt ebből a szempontból még a hőmérséklet sem fontos tényező.

A National Institutes of Health tudósai a brit Biobank adataira támaszkodtak, ezek alapján derítették ki, hogy a 40 és 69 év közötti férfiak és nők hozzávetőleg 85 százaléka iszik rendszeresen teát. További érdekesség, hogy 85 százalékuk a fekete teát részesíti előnyben.

Komoly előrelépés

A kutatást 2006 és 2010 között végezték, majd több mint egy évtizeden keresztül követték nyomon a vizsgálatban résztvevő alanyokat. Az elmúlt dekád során a következő következtetést szűrték le: azok esetében, akik rendszeresen fogyasztanak teát, a halálozás kockázata 9-13 százalékkal csökkent. A tendencia főként a fehér bőrű lakosság, azon belül is a szív- és érrendszeri betegségekkel küzdő páciensek esetében volt megfigyelhető.

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

Fernando Rodríguez Artalejo, a Madridi Egyetem megelőző orvostudomány és közegészségügy professzora úgy látja, a kutatás látványos előrelépést jelenthet, hiszen a korábbi, hasonló tárgyú vizsgálatok zöme Ázsiában készült, ahol a zöld tea a legkedveltebb. Artalejo hangsúlyozta: a kutatás alapján nem jelenthető ki 100 százalékos bizonyossággal, hogy életet menthet a teafogyasztás, ráadásul kérdéses, hogy azoknak, akik nem fogyasztanak teát, kell-e valamit tenniük egészségük megóvása érdekében.

Fotó: 123rf

Mi se tudnánk elképzelni az életünket kávé nélkül, de nagyon nem mindegy, mikor fogyasztjuk el azt a csésze folyékony energiát.

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Váratlan fordulatok vagy spontán helyzetek mozdíthatják ki a Rákokat a megszokott biztonságból.
Lifestyle
A Nyilas játékos, kalandvágyó hangulatra számíthat a mai nap folyamán.
Sztárok
Tudtad, hogy Ed Sheeran legszebb szerelmes dalainak jelentős részét ugyanaz a nő ihlette? Az énekes gyerekkori barátjából lett meseszép felesége, Cherry Seaborn nemcsak élete nagy szerelme, hanem...
Egészség
Az omega-3 zsírsavak esszenciális tápanyagok, melyeket a szervezeted nem tud előállítani. Ugye a halakban van a legtöbb.
Lifestyle
Vannak növények, amiket nem szeretnek a darazsak, de akadnak olyanok is, amik tényleg hívogatják őket.
Fashion&Beauty
A klasszikus francia manikűr idén nyáron új, játékos oldalát mutatja meg. Ha szeretnél egy kis nyári inspirációt a következő manikűrödhöz, ezek a trendi francia körmök garantáltan meghozzák a kedved...