Utazás

Skoda Kodiaq Scout - Avagy, a nagyon is szerethető óriás

A Skoda Kodiaq Scout ékes példája annak, hogy is kell élvezni az életet városban és terepen egyaránt.

​​​​​Tesztautó:

Típus:________Kodiaq Scout 2.0 TDI
_____________4x4 DSG SCR
Szín:_________Sötétszürke metál
Teljesítmény:___110 kW/150 LE
Hengertérfogat:_1968 ccm

A robusztus SUV

"Most komolyan ezzel közlekedjek a városban?" - bukott ki belőlem a kérdés, mikor megpillantottam a szalon előtt a "kis városi cirkálónak" legnagyobb jóindulattal sem nevezhető, ám annál szemrevalóbb tesztalanyt. Azt nem mondanám, hogy megijedtem, de alapvetően a fővárosban ténykedő női sofőrként nyilván inkább a kisebb példányok varázsában hiszek. Ezzel a Kodiaq-al a Skodának viszont sikerült valami olyat a piacra dobnia, amitől ez az előítéletem egyszer s mindenkorra megdőlt, a számos vezetést támogató rendszernek köszönhetően ugyanis ez a robusztus városi terepjáró még a kevésbé magabiztos vezetők számára is kifejezetten kellemes vezetési élményt nyújt. Ráadásul még eszméletlenül jól is néz ki.

Azért az jól esik, mikor megnézik a kocsidat

A Scout tekintélyt parancsoló megjelenése mindenkinek feltűnik. Mindenféle túlzás nélkül állíthatom, soha nem volt nálam még olyan tesztautó, amit ennyien megcsodáltak, vagy érdeklődtek volna róla. Ez a hatalmas (több mind 4,7 m hosszú) összkerékmeghajtású erőgép ugyanis tényleg hihetetlenül jól néz ki, aki szereti a markáns, de ugyanakkor mégis letisztult formákat, annak nagyon be fog jönni. A kifejezetten dizájnos, 19 hüvelykes antracit felnik (is) csak úgy vonzzák a tekinteteket, de a tetősínekkel megegyező színű
lökhárítók és visszapillantók matt ezüst betétei azok, amik igazán keretbe foglalják az autót.

Belül tágasabb

Külső méreteiből fakadóan az autó óriási belső térrel rendelkezik, amit a tervezők több helyen is finom márkajelzésekkel láttak el, így Scout logó került például a kesztyűtartóra, de a fekete Alcantara/bőr bevonatú ülések háttámláin is megtalálhatjuk ezeket. Maximális kihasználtsággal a csomagtartó akár 2065 literesre is bővíthető, kis hibával egy komplett költöztetést meg lehetne vele oldani. A hátsó üléseken is kifejezetten kényelmesen tudunk utazni, de ha esetleg még több ülőhelyre lenne szükségünk, a Scout 7 üléses változatban is kapható.

Az ajtókat a fűthető ülésekhez hasonlóan szintén Alcantara bőr fedi, a műszerfalat pedig Kőrisfa borítás védi - talán ez az egy dolog volt egy kicsit életidegen a meglehetősen modern dizájnhoz képest, dehát végülis egy terepjáróról beszélünk, ez legyen a legnagyobb hibája. Az ajtókon végigfutó belső világítás színe tetszőlegesen változtatható, a tökéletes zenei hangzást pedig 8 hangszóró biztosítja, - ami ebben a tágas térben tényleg szuperül tud érvényesülni.

Vezetési élmény

A Scout méreteit meghazudtolóan fürge, ami pedig a fogyasztást illeti, városban a legjobb eredményünk 8,2 l volt, pályán ugyanez 5,2-5,8 között mozgott. Valóban kiváló városi- és még jobb terepjáró, tényleg kevés az a kihívás amivel ne tudna megbirkózni. Rázósabb utakon érdemes aktiválni az opcionális off-road üzemmódot, ami a motortól kezdve, a vezetői segédrendszereken át egészen a lengéscsillapítóig az adott terephez igazítja a hajtáslánc elektronikus rendszereit. A DSG váltó szintén szupergyorsan reagál mindenre, a 2 literes turbó motor pedig annyira halk, hogy szinte észre sem lehet venni, hogy jár.

Okos megoldások

És akkor jöjjön a kedvenc részem. A Scoutba rengeteg olyan okos megoldás került, amik nagyban megkönnyítik a mindennapokat. Sajnos ezek leginkább extraként kérhetők az autóba, de ha már a vásárlásig jutottunk, tényleg nem érdemes sajnálni rájuk azt a kis pluszt. És akkor a teljesség igénye nélkül:

  • Adaptív Tempomat: Aki sokat közlekedik autópályán, ezt az extrát mindenképp érdemes megfontolnia. Az adaptív tempomat ugyanis nem csak biztonságos távolságot tart a kiválasztott sebességen az előttünk haladó járműtől, hanem a motor és a fékek irányításával szükség esetén automatikusan lassítja, vagy gyorsítja is az autót. Ez a funkció hosszabb, monoton távokon tényleg kifejezetten hasznos tud lenni.
  • Area View környezetfigyelő rendszer: Hihetetlen mértékben megkönnyíti a parkolást azzal, hogy a fedélzeti monitoron a jármű közvetlen környezetét is észlelhetjük, amit az autó elején, hátulján és a külső visszapillantó tükrökön lévő széles látószögű kamerák rögzítenek.
  • Ajtóél védelem: Nagyon praktikus szériafelszereltség az első és hátsó ajtókon lévő automatikusan nyíló műanyag élvédő, ami megvédi az autót - vagy éppen a mellettünk parkolót - a kisebb karcolásoktól, horpadásoktól.
  • Virtuális pedál: Az opcionálisan kérhető virtuális pedál nagy segítséget nyújt, amikor mindkét kezünk tele van, ezzel ugyanis érintés nélkül nyithatjuk a csomagtartót, mindössze a lábunkat kell a lökhárító közelében meglendítenünk.

Oldalak

Utazás
Fashion&Beauty
Mind tudjuk, hogy a hideg idő beköszöntével sokkal nehezebbé válik a csinos, elegáns öltözködés, néhány divatbaki elkerülésével viszont garantálhatjuk, hogy télen is stílusosak maradjunk.
Sztárok
Évek óta számít ikonikus popkulturális pillanatnak a kép Nicole Kidmanről, aki állítólag a boldogságtól ugrált az utcán, miután elvált Tom Cruise-tól. Most, több mint húsz évvel később, a színésznő...
Lifestyle
A Nyilas egy régi álma hirtelen elérhető közelségbe kerül. Napi horoszkóp.
Lifestyle
A Szűznek életre szóló döntést kell meghoznia. Hétvégi szerelmi horoszkóp.
Egészség
Sokan nem is tudják elképzelni az alvást kispárna nélkül, míg másokat csak idegesít.
Lifestyle
Vannak applikációk, amik túl sokat engednek meg maguknak, például még a beszélgetéseinkbe is belehallgathatnak.