Lifestyle

Minél többet fogyasztasz belőle, annál jobban elhízol? A diétázók nagy kedvencétől óvnak a kutatók

A legtöbben úgy diétáznak, hogy igyekeznek az általuk nagyon szeretett, de hizlaló ételeket, italokat valamivel helyettesíteni - mondjuk a cukormentes változattal. Diétás üdítő, cukormentes joghurt, stb. Egy új kutatás azonban azt állítja, hogy ezek a termékek pont az ellenkező hatást érik el. Olvass tovább a részletekért!

A cukormentes sem megoldás - a kutatók szerint

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

Évtizedek óta úgy vagyunk kódolva, hogy ha lehet, tartózkodjunk a cukortól, vagy szorítsuk a minimálisra az elfogyasztott mennyiséget. Az ok egyszerű: a cukor elhízáshoz vezethet, elősegítheti a cukorbetegség és a szívbetegség kialakulását, illetve korai halálozást is eredményezhet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden olyan termék, ami „cukormentes” címkével van ellátva, garantálja a diéta sikerét - írja a Popsugar.

Egy ausztrál tanulmány, amit néhány napja publikáltak a Cell Metabolism című lapban, azt írja: „mind az állatokon, mind pedig az embereken végzett kísérletek azt bizonyítják, hogy a mesterséges édesítők (különösképpen a szukralóz) fokozzák az éhségérzetet és arra sarkallnak, hogy még többet egyél. Ráadásul az egészségnek is árthatnak”.

Érdekesség, hogy egy 2013-as kutatásból már kiderült, hogy a mesterséges édesítőket tartalmazó termékek túlsúlyhoz vezethetnek, úgyhogy a fogyókúra sikere és az egészséged érdekében jobb, ha korlátozod a fogyasztásukat.

Lapozz a folytatásért!

Fotó: telegraph.co.uk

Oldalak

Lifestyle
Home&Design
Három gyerek, egyetlen szoba és nagyjából nulla négyzetméter, ami „csak úgy” üresen maradna? Mutatjuk, hogyan lehet ebből mégis élhető, praktikus és szerethető gyerekszobát kialakítani.
Sztárok
Molnár Áron színész és közéleti aktivista a művészeti szféra mellett a hazai közéletben is rendkívül aktív jelenléttel bír. Rendszeresen megnyilvánul társadalmi kérdésekben, és határozottan kiáll...
Lifestyle
Súlyos veszélyre és bűncselekményre figyelmeztet a rendőrség: ismeretlenek elvittek a Duna-partról egy feltételezhetően II. világháborús robbanótestet.
Egészség
A ráncok megjelenését nem csupán az idő múlása határozza meg: a mindennapi életmód, a környezeti hatások és az étrend is beleszólhat abba, milyen gyorsan veszít a bőr a feszességéből. Ráadásul van...
Lifestyle
Magyar Péter miniszterelnök a Facebookon jelentette be, hogy a Duna emelkedő vízszintjének köszönhetően megkezdődött a Paksi Atomerőmű újraindítása a múlt heti energiakrízis után.
Sztárok
Kiszivárogtak az utolsó felvételek Liam Payne tragédiájáról: az elhunyt világsztár utolsó óráit megrázó fotók és biztonsági kamerás felvételek fedik fel.