Ha a hajtóműbe került madár, a műszerek is jelezhetik a problémát (pl. vibráció, teljesítménycsökkenés). Ha a hajtómű károsodott, a pilóta leállíthatja azt, hogy megelőzze a további károkat. A legtöbb utasszállító gép egy hajtóművel is képes biztonságosan repülni és leszállni. A pilóta rádión keresztül értesíti a légiforgalmi irányítást, és szükség esetén „Mayday” vagy „Pan-Pan” vészjelzést ad le. Ha a helyzet indokolja, a pilóta a legközelebbi repülőtéren hajt végre kényszerleszállást. Ezután jön a műszaki átvizsgálás, mert sokan jogosan úgy érzik, hogy jobb félni, mint megijedni.
4/4
Fotó: Pinterest - illusztráció
Video A Hegyi doktor Magyarországon: Interjú Hans Sigl-el
Ha a hajtóműbe került madár, a műszerek is jelezhetik a problémát (pl. vibráció, teljesítménycsökkenés). Ha a hajtómű károsodott, a pilóta leállíthatja azt, hogy megelőzze a további károkat. A legtöbb utasszállító gép egy hajtóművel is képes biztonságosan repülni és leszállni. A pilóta rádión keresztül értesíti a légiforgalmi irányítást, és szükség esetén „Mayday” vagy „Pan-Pan” vészjelzést ad le. Ha a helyzet indokolja, a pilóta a legközelebbi repülőtéren hajt végre kényszerleszállást. Ezután jön a műszaki átvizsgálás, mert sokan jogosan úgy érzik, hogy jobb félni, mint megijedni.