Hiába tért vissza az Egyesült Államokba a 20-as években, Le Gallienne valójában sosem elégedett meg a kommersz színházzal – egy mélyebb, értékesebb színházi világot álmodott meg, amelyben az előadás minősége és a közönség valódi élménye a legfontosabb. Ennek szellemében 1926-ban megalapította a Civic Repertory Theatre-t, ahol nemcsak játszott, hanem rendezett és producerként is dolgozott, főként Csehov és Ibsen darabjait tűzve műsorra – a kezdeményezés hatalmas szakmai elismerést aratott. Egy évvel később létrehozta a The Apprentice Group nevű, ingyenes színészképző iskolát is, ahol többek között May Sarton költőnő is tanult, aki aztán életének egyik legközelebbi bizalmasává vált.
1/5
Fotó: Pinterest
Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?
Hiába tért vissza az Egyesült Államokba a 20-as években, Le Gallienne valójában sosem elégedett meg a kommersz színházzal – egy mélyebb, értékesebb színházi világot álmodott meg, amelyben az előadás minősége és a közönség valódi élménye a legfontosabb. Ennek szellemében 1926-ban megalapította a Civic Repertory Theatre-t, ahol nemcsak játszott, hanem rendezett és producerként is dolgozott, főként Csehov és Ibsen darabjait tűzve műsorra – a kezdeményezés hatalmas szakmai elismerést aratott. Egy évvel később létrehozta a The Apprentice Group nevű, ingyenes színészképző iskolát is, ahol többek között May Sarton költőnő is tanult, aki aztán életének egyik legközelebbi bizalmasává vált.