A jelenség 2019 körül került előtérbe, miután olyan hírességek és influencerek, mint például Kendall Jenner és Justin Bieber, érzelmi nehézségeikről posztoltak nyilvánosan. Sokan hitetlenkedve reagáltak ezekre a posztokra, úgy vélték, hogy inkább a figyelem megszerzése volt a céljuk, semmint valódi segítségkérés. Ez az online diskurzus aztán szélesebb körben is elterjedt, és a sadfishing jelensége bekerült a digitális szótárunkba.
A jelenség 2019 körül került előtérbe, miután olyan hírességek és influencerek, mint például Kendall Jenner és Justin Bieber, érzelmi nehézségeikről posztoltak nyilvánosan. Sokan hitetlenkedve reagáltak ezekre a posztokra, úgy vélték, hogy inkább a figyelem megszerzése volt a céljuk, semmint valódi segítségkérés. Ez az online diskurzus aztán szélesebb körben is elterjedt, és a sadfishing jelensége bekerült a digitális szótárunkba.