Karácsony előtti hajrá - Ilyen változásokra számíts az online piactéren!

A kereskedelem leggyorsabban változó szegmense az online térhez köthető; pörögnek a webáruházak, a hagyományos kiskereskedelemnél csaknem háromszor gyorsabban nőnek, legalábbis a felzárkózó közép-kelet-európai régióban. De merre tartunk? Valóban első számúvá válhat az online kereskedelem a hagyományos offline boltokkal szemben? (x)

Népszerű az online vásárlás

E-commerce menedzserek szerint a hazai e-kereskedelem változásai és trendjei egyre kevésbé különíthetők el a globális trendektől. A piac dinamikus növekedése hozzájárult az online kereskedelemhez köthető szolgáltatások gyors fejlődéséhez, ami további bővüléshez segítette az online kereskedőket. Míg a hagyományos offline kiskereskedelem növekedése „csupán” 6% körüli, addig az online kereskedelem bővülése elérheti a 16 százalékot.

Egyesülések

A magyarországi e-piac idei legnagyobb híre természetesen a két legnagyobb szereplő, az eMAG és az Extreme Digital egyesülése. A Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása már megtörtént, a tényleges egyesülés elől minden akadály elhárult. A fúziónak köszönhetően magyar résztvevője is lehet annak a platformnak, ami a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG közreműködésével készül. Mindeközben folyamatosan jelennek meg hírek azokról a törvénytervezetekről, amelyek a lokális piacokat igyekeznek megvédeni a világméretű kereskedőktől.

Most Olaszországban röppent fel a hír, miszerint 2020-ban egy úgynevezett webadó kivetését tervezik. Amennyiben a tervezet elfogadásra kerül, a 750 millió eurót meghaladó forgalommal rendelkező szereplők a digitális bevételeik 3%-át lesznek kénytelenek befizetni az államkasszába. Nem ez az egyetlen tervezet az óriások megadóztatására; márciusban Franciaországból röppentek fel hasonló hírek.

A lényeg változatlan

Várható, hogy a régiók és az országok egyre nagyobb figyelmet fordítanak majd a saját piacaik védelmére. Az e-kereskedelem határtalan, azonban a vásárlók és a kereskedők is érdekeltek a saját piacaik megtartásában. Emiatt olyan összeborulások jöhetnek létre, mint a már említett eMAG-eDigital fúzió vagy a kontinens legnagyobb e-kereskedői által létrehozott piactér.

Úgy tűnik tehát, hogy a nagy webáruházak megtanulnak együttműködni a közös cél érdekében, az árverseny csökkenésétől azonban nem kell tartani. A vásárlókat ezek után is nagy leárazások, őrült hetek, ármészárlások várják.

Amire mindenki vár

Novemberben lezajlik az év legnagyobb akciója, amit sokan az e-kereskedelem ünnepeként emlegetnek. A legnagyobb webáruházak már javában készülnek a Fekete Péntekre, idén is jelentős árukészletekkel, és komoly leárazásokkal készülnek.

A fekete péntek nevű akció a tavalyi évben is nagyot szólt, ám a médiavisszhang kissé csendesebbnek tűnhetett. Ennek oka elsősorban abban keresendő, hogy egyre több webáruház többnapos, sőt havi akciókat hirdet, így az érdeklődés egyre inkább megoszlik. Ennek ellenére érdemes lesz vadásznunk a legjobb árakat, hiszen jelentős összegeket takaríthatunk meg egy-egy akciós vétellel.

Oldalak