Egyetértesz vele? A vásárlók szerint ilyen egy jó műszaki áruház

A magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc a vásárlói élmény maximalizálásának elősegítésére egy online lakossági és dolgozói felméréssel* indította az évet, amelyben arra a kérdésre kereste a választ, hogy a fogyasztók szerint milyen ma egy ideális műszaki áruház. (x)

A vásárlók szemével

A megújulási folyamat részeként az áruházlánc 2019 elején kutatást végzett lakossági és munkavállalói körben azért, hogy kiderítse, hogyan látják a vásárlók a hazai műszaki cikk piacot, mi alapján alkotnak véleményt, és milyennek képzelnek el egy ideális műszaki áruházat. A vállalat legfrissebb lakossági felmérése szerint az ideális műszaki áruházban az eladók kedvesek, felkészültek, a termékeket ki lehet próbálni, és folyamatos akciók csábítják a vásárlókat.

Az eladó személye a kulcs

Az online felmérés szerint a válaszadók közel négyötöde (79%) személyesen, műszaki áruházban vásárol leggyakrabban műszaki cikket, az online vásárlást a válaszadók csupán 21%-a jelölte meg. A vásárlási elégedettséget befolyásoló tényezők közül messze kimagaslik az eladók megítélése, a válaszadók több mint háromnegyede (77%) számára kifejezetten fontos, hogy az eladók mosolygósak és barátságosak legyenek, ugyanennyien állították, hogy az ideális műszaki cikk áruházban az eladók felkészültek, figyelmesek és a legtöbb kérdésre tudják a választ.

A felmérésből kiderült, hogy a vásárlókat leginkább az akciók (61%) és a termékkínálat bősége (60%) befolyásolják abban, hogy melyik műszaki áruházat választják, a termékek minősége és ára a válaszadók négyötöde számára fontos. A megkérdezettek közel háromnegyede (71%) szerint fontos az országos jelenlét, az áruhitel lehetősége (56%) és az eladók szakértelme, felkészültsége is. (54%).

2019: határ a csillagos ég

A felmérést és a vállalat idei célkitűzéseit figyelembe véve az áruházlánc egy olyan hosszú távú stratégia kialakítására és megvalósítására összpontosít, melynek középpontjában a vásárló és a vásárlási élmény fokozása áll. Tavasztól a teljes bolthálózat megújul: modern, letisztult kinézetet ölt mind az arculat, mind a berendezés, és egyszerűsödik az áruátvétel.

„A vásárlói vélemények és visszajelzések nagyon fontosak számunkra, ezért az idei évben letisztultabb és korszerűbb boltok kialakításán dolgozunk, miközben az Euronics márka teljes arculatát megújítjuk. A vásárlás, mint élmény középpontba helyezése során a termékek szélesebb körének kipróbálását is lehetővé tesszük. Megújult üzleteinkben a korábbinál gyorsabb vevőkiszolgálást biztosítunk mind a fizetés, mind pedig az áruk átvételekor, így könnyítve a vásárlási folyamatokat.” - tette hozzá Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója. - Komoly céljaink vannak erre az évre, kíváncsian várjuk a visszajelzéseket!”

*A Kutatópont Kft. az Euronics megbízásából végzett online felmérést a vásárlási körülményekkel kapcsolatban 2019 elején, több mint 3350 fő bevonásával.

Oldalak