Jó, ha tudod: öt dolog, amire nem vagy köteles a munkahelyeden
A munkádat végezd el lelkiismeretesen, hozd ki magadból a maximumot, de itt húzd meg a határt!
Mindenki olyan munkahelyről álmodik, ahol hosszútávra tud tervezni. A cégeknél a legrégebb óta ott dolgozó kollégák többnyire nyugodt, következetes személyek. Ahhoz , hogy a munkahelyeden a legtovább jól érezd magad nem elég a főnökkel jóban lenni, hosszútávon sokkal kifizetődőbb, ha a kollégáiddal kölcsönös, őszinte jó viszonyban vagytok.
Ne legyél spicli
Nem leszel jobb attól, hogy felhívod a figyelmet mások hibájára. Ha jelzed a főnöknek, hogy a kolléganőd mindennap késik, te nem leszel megdicsérve, hogy pontos vagy. Ne mások kárán akarj felül kerekedni, mert előbb utóbb te jársz porul. Felmérések igazolják, hogy a főnökök nem szeretik azt, amikor az alkalmazottak egymásra mutogatnak.
Hétvégén ne vedd fel a telefont, se munkaidő után
Kényes kérdés ez a telefon-téma az egyszer biztos. De ne hagyd magad és ne csinálj belőle lelkiismereti kérdést, ha kezdetben bármikor felveszed, akkor bizony egyre lényegtelenebb és ráérő dolgok miatt is hívni fognak. Amire először azt mondod, szívesen válaszolsz, nem tart semmiből, de sok idő elteltével már zavarni fog, de akkor már nem lesz visszaút, hiszen a kollégák, főnökök ahhoz szoknak, hogy bármikor hívhatnak. Abban biztos lehetsz, hogyha nem tűr halasztás a hívás, akkor legalább kétszer hívnak vagy egyszerűen megírják sms-ben!